Stepney: Ferrari v roce 2007 použilo nelegální vůz

Stepney: Ferrari v roce 2007 použilo nelegální vůz

Podlaha vozu ve Velké ceně Austrálie rovněž podle názoru McLarenu neodpovídala regulím. V závodě zvítězil Kimi Räikkönen, který se téhož roku stal mistrem světa.

Nigel Stepney patří k hlavním postavám špionážní aféry z roku 2007, kdy svému dobrému známému Miku Coughlanovi poskytl důvěrné informace stáje Ferrari. Problémem však bylo, že Coughlan byl významným zaměstnancem McLarenu. Stepney se však brání obviněním a věří, že neprovedl nic zlého. Veřejnost prý stále nezná celou pravdu.

"Rád bojuji o vítězství férovým způsobem. Když jsem byl u Ferrari, nesouhlasil jsem s jistými věcmi, které se tam děly," řekl Stepney.

Stepney podle svých slov podezíral zaměstnavatele, že vůz Ferrari F2007 používá nelegální zadní křídlo a rovněž flexibilní podlahu. Své obavy diskutoval právě s Coughlanem. 

"Myslel jsem si, že to nebylo v pořádku. Přestože jsem o tom asi neměl diskutovat, vyhrávat, dokud se nepřijde na podvody, by nebylo správné. Bylo to proti sportovnímu duchu," dodal Stepney.

Coughlan pochopitelně McLarenu přetlumočil obsah konverzace. Tým z Wokingu chtěl řešení Ferrari použít i na svých vozech, nicméně Mezinárodní automobilová federace žádost McLarenu na nasazení stejné technologie zamítla a zpřísnila testy podlah. Ferrari tak muselo tu svou přepracovat - stalo se tak ale až po výhře v Austrálii. Ron Dennis měl o něco později italskému svazu motorsportu poslat dopis, ve kterém stálo:

"Rozhodli jsme se neprotestovat proti výsledkům Velké ceny Austrálie, přestože se zdá být jasné, že Ferrari jelo s nelegální soutěžní výhodou."

Stepney byl po rozsouzení skandálu psancem. Ovšem jen do jisté míry. Údajně mu totiž přišla nabídka od samotné FIA, a to o pouhých několik měsíců později.

"Myslím, že asi po šesti měsících si Max Mosley rozmyslel své doporučení, aby mě nikdo nezaměstnával. Řekl, že v zákulisí se toho odehrávalo více, než co bylo na první pohled zřetelné. Mám také dopis, který potvrzuje, že jsem od FIA dostal pracovní nabídku. Odmítl jsem," prohlásil britský inženýr.

Vraťme se k inkriminované Velké ceně Austrálie. Pokud by k podání protestu vskutku došlo, zřejmě by vznikla velmi pikantní situace. V závodě zvítězil Kimi Räikkönen, druhý dojel Fernando Alonso a třetí Lewis Hamilton. Připomeňme si, že v roce 2007 bral pilot za vítězství deset bodů, za druhé místo osm a za třetí šest. V konečném pořadí šampionátu triumfoval Räikkönen (110 b.) před Hamiltonem a Alonsem (oba 109 b.). 

Doporučujeme

Články odjinud