McLaren se stal vloni po 14 letech prvním týmem, který dokázal ovládnout Pohár konstruktérů v roli tzv. zákaznického týmu.
V F1 se dlouho převládal názor, že tzv. zákaznické týmy, které si nevyrábí vlastní motory, případně nejsou „primárnimi“ zákazníky daného výrobce (to v současné době platí pro týmy Red Bullu), jen těžko mohou zabojovat o titul.
Vloni však McLaren takový předpoklad překonal, když ovládl Pohár konstruktérů, a to navzdory tomu, že spoléhá na motory Mercedesu, jenž v F1 provozuje vlastní tovární tým.
McLaren se v tomto ohledu stal prvním týmem, kterému se něco takového v éře tzv. hybridních motorů podařilo a zároveň navázal na obdobný úspěch Red Bullu, jenž v roce 2010 triumfoval s pohonnými jednotkami Renaultu.
Týmový šéf McLarenu Andrea Stella nicméně tvrdí, že díky současným pravidlům nejde o nic mimořádného, vzhledem k tomu, že dodavatelé nesmí své zákazníky při poskytování motorů nikterak „šidit“.
„V dnešní době to samo o sobě není nijak zvlášť uspokojivé. A to díky předpisům a zásluhou dobré práce, kterou FIA odvedla, pokud jde o vytvoření parity mezi motory používanými zákaznickými a továrními týmy,“ uvedl Stella, kterého cituje web PlanetF1.com.
„Upřímně řečeno, jsme docela klidní, že výkon zákaznických pohonných jednotek je stejně dobrý jako u továrních týmů...Také máme velmi dobré vztahy s HPP (Mercedes High-Performance Powertrains, divize Mercedesu pro motory, pozn. red.),“ podotkl dále italský inženýr.
„Ještě jednou bych chtěl vyzdvihnout, že jde o dobrou práci ze strany FIA při ochraně zákaznických stájí, aby mohly mít šanci vyhrávat závody a šampionáty, aniž by musely být továrním týmem,“ dodal Stella.