Steinerovi se nové motory líbí. Náklady nejsou nejdůležitější, říká

Steinerovi se nové motory líbí. Náklady nejsou nejdůležitější, říká

FIA a FOM představili koncept pohonných jednotek pro rok 2021. Výrobci s návrhem nesouhlasí, ale některým zákazníkům se líbí. Mezi ně patří i Haas.

„Koncept je venku a nemyslím, že se změní,“ uvedl Steiner pro Autosport. „Teď potřebují pracovat na podrobnostech konceptu, aby dosáhli cílů, které si stanovili – větší hluk, větší vyrovnanost a nižší náklady pro zákazníky.“

„Pokud jde o hluk, pokud ho nemáte, myslíte si, že to není důležité, protože je to přece jen zvuk. Když uslyšíte V10 nebo V12, vidíte tyhle historické vozy, zní to krásně. Myslím, že hodně lidí má rádo hluk.“

„Nemyslím si, že se dostaneme ke zvuku V10 nebo V12, protože tam máte turbo. Můžete ho zlepšit a cílem je dosáhnout o 3000 otáček za minutu více, než je tomu u aktuálního motoru. Může to zvuk zlepšit, ale myslím, že to nikdy nebude takové, jaké to bylo.“

„Trochu více hluku je dobré, protože si myslím, že je skvělé, když fanoušci slyší auto už z dálky.“

Náklady nejsou nejdůležitější

Pro malé týmy by nejdůležitější změnou měly být nižší náklady. Haas to ale na první místo nedává. „Neřekl bych, že je to nejdůležitější. Je to stejně důležité, jako ostatní věci, protože kdyby to bylo levné, ale lidem by se to nelíbilo, proč bychom to dělali?“

„Musí existovat kompromis mezi tím, co mají rádi fanoušci, což je zvuk a příchodem nových dodavatelů, což je to, co lidé chtějí.“

„Náklady jsou důležité pro nové dodavatele, pro ty současné a pro malé týmy, které nestaví vlastní motory, jako jsme my. Je to součást toho, co musíme udělat, abychom změnili formuli 1, abychom byli lepší.“

„Myslím, že to bude trvat rok, než bude hotovo. Cílem je mít konečnou verzi technických pravidel do konce roku 2018. Pak tu bude dvouletý vývojový proces.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud