Steinerovi se nové motory líbí. Náklady nejsou nejdůležitější, říká

FIA a FOM představili koncept pohonných jednotek pro rok 2021. Výrobci s návrhem nesouhlasí, ale některým zákazníkům se líbí. Mezi ně patří i Haas.
Steinerovi se nové motory líbí. Náklady nejsou nejdůležitější, říká

„Koncept je venku a nemyslím, že se změní,“ uvedl Steiner pro Autosport. „Teď potřebují pracovat na podrobnostech konceptu, aby dosáhli cílů, které si stanovili – větší hluk, větší vyrovnanost a nižší náklady pro zákazníky.“

„Pokud jde o hluk, pokud ho nemáte, myslíte si, že to není důležité, protože je to přece jen zvuk. Když uslyšíte V10 nebo V12, vidíte tyhle historické vozy, zní to krásně. Myslím, že hodně lidí má rádo hluk.“

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

Je to nanejvýš výchozí bod a úspory to nepřinese, říká Wolff o nových motorech

„Nemyslím si, že se dostaneme ke zvuku V10 nebo V12, protože tam máte turbo. Můžete ho zlepšit a cílem je dosáhnout o 3000 otáček za minutu více, než je tomu u aktuálního motoru. Může to zvuk zlepšit, ale myslím, že to nikdy nebude takové, jaké to bylo.“

„Trochu více hluku je dobré, protože si myslím, že je skvělé, když fanoušci slyší auto už z dálky.“

Náklady nejsou nejdůležitější

Pro malé týmy by nejdůležitější změnou měly být nižší náklady. Haas to ale na první místo nedává. „Neřekl bych, že je to nejdůležitější. Je to stejně důležité, jako ostatní věci, protože kdyby to bylo levné, ale lidem by se to nelíbilo, proč bychom to dělali?“

„Musí existovat kompromis mezi tím, co mají rádi fanoušci, což je zvuk a příchodem nových dodavatelů, což je to, co lidé chtějí.“

„Náklady jsou důležité pro nové dodavatele, pro ty současné a pro malé týmy, které nestaví vlastní motory, jako jsme my. Je to součást toho, co musíme udělat, abychom změnili formuli 1, abychom byli lepší.“

„Myslím, že to bude trvat rok, než bude hotovo. Cílem je mít konečnou verzi technických pravidel do konce roku 2018. Pak tu bude dvouletý vývojový proces.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Váš názor Další článek: Video: jak Verstappen vloni v Brazílii zachránil třetí místo
21:02 | Ferrari nakonec večerku neporušilo. Na okruhu byl po večerce zaměstnanec Jezdecké akademie, který se stará o junior… odkaz
19:53 | Eric Boullier po kvalifikaci nepřišel na plánovaný briefing s novináři. Oficiálně kvůli schůzce s inženýry.
13:07 | U Ferrari a Haasu se pracovalo i po povinné večerce. Týmy mohou dvakrát ročně tuto večerku porušit.
10:48 | Force India půjde v 11:15 před stewardy kvůli uvolněnému kolu na voze S. Péreze ve včerejším tréninku.
22. června | V Kanadě měl Mercedes nasadit motor specifikace 2.0. Po odkladu do Francie je to nakonec lepší verze je 2.1.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink Hamilton (1:32.231)
2. trénink Hamilton (1:32.539)
Sobota 23. června 2018
3. trénink Bottas (1:33.666)
Kvalifikace Hamilton (1:30.029)
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10