Americký tým Haas poté, co v úvodním závodě letošní sezóny formule 1 v Austrálii neviděl cíl ani jeden z jeho vozů, získal v Číně první body.
Kevin Magnussen, který před letošní sezónou přišel do týmu z Renaultu, dokončil závod v Šanghaji na osmé pozici, jeho týmový kolega Romain Grosjean skončil těsně za body jedenáctý.
Kolotoč F1 se nyní přesouvá do Bahrajnu, kde Grosjean dosáhl loni v premiérové sezóně týmu ve formuli 1 nejlepšího výsledku, když dokončil závod na páté příčce.
„Bylo dobré toho dosáhnout na začátku roku,“ vzpomíná šéf týmu Günther Steiner. „Naši lidé pracovali dnem i nocí, abychom toho dosáhli. Když se ohlédnu, tak nevím, jak to dokázali. Byl to nádherný okamžik.“
Po úvodních dvou závodech sezóny se podle Steinera začne krystalizovat výkonnost týmů ze středu pole, kde se letos očekává velmi vyrovnaný souboj.
„Do Barcelony bude ten obrázek jasnější, pak přijdou všechna ta vylepšení, která týmy přivezou. Věci bude dále míchat to, jak často budou týmy nasazovat nová vylepšení a jak moc budou ta vylepšení efektivní. My se budeme vždy hnát za středem pole.“
„Vylepšení by tento rok měla být významná. Máme ještě velmi nevyzrálé auto, protože jsme neměli moc času na vývoj vozu. Budeme mít jasnější obrázek, ale nebude to definitivní.“
Pirelli do Bahrajnu přiveze stejné směsi pneumatik jako pro závod v Číně, týmy tak budou moci vybírat mezi střední, měkkou a superměkkou. Steiner to však nepovažuje za výhodu.
„Neřekl bych, protože ačkoliv máme stejné pneumatiky, tak podmínky jsou odlišné,“ řekl. „Teploty budou o hodně jiné. V Číně bylo mnohem chladněji, než bude v Bahrajnu, kde se teploty blíží 40°C.“
„O pneumatikách se toho naučíme spoustu, což je jistě užitečné, neřekl bych ale, že to, co jsme se naučili v Číně nebo v Melbourne, nám dá výhodu do Bahrajnu.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson