Steiner se vloni bavil s Abiteboulem o motorech. Nakonec Haas zůstává u Ferrari

Šéf Haasu poprvé veřejně přiznal, že se vloni bavil s Renaultem o dodávce motorů.
Steiner se vloni bavil s Abiteboulem o motorech. Nakonec Haas zůstává u Ferrari

Guenther Steiner poprvé veřejně přiznal, že v létě roku 2020 proběhly diskuse mezi Haasem a Renaultem o dodávce motorů. V rozhovoru na youtubovém kanále webu Formula1.de prozradil, že „několikrát mluvil s tehdejším šéfem týmu Renault Cyrilem Abiteboulem, jaké jsou jejich plány“.

Steiner ale hned dodal, že diskuse nikdy nepřerostly do skutečných jednání a Haas zůstává u Ferrari.

Abiteboul sám dříve uvedl, že Renault „zoufale nehledá zákaznický tým“, ale bylo by samozřejmě lepší mít v paddocku partnera – jednak kvůli vývoji motoru ale také kvůli hlasování v komisi F1.

Haas nakonec zůstává u Ferrari. Důvodů k tomu má hned několik. Pro letošní rok angažoval dva mladé jezdce, kteří přinesli také potřebné peníze – Mazepin svého otce a díky Schumacherovi získal Haas sponzorství německé 1&1. Schumacher je však u Haasu především díky parnerství týmu s Ferrari.

„Mohu s jistotou říci, že v příštích několika letech, v krátkodobém a střednědobém horizontu, se v tomto ohledu nic nezmění,“ uvedl Steiner.

Další důvod je podle Steinera logistický. „Máme své konstrukční kanceláře v Itálii. Nemělo by cenu všechno měnit.“

Nakonec je zde i etický rozměr. „Věřím v loajalitu, stejně tak i Gene. Bez Ferrari bychom neexistovali. Teď mají trochu potíže, ale já doufám, že je to jen krátkodobá záležitost. Ferrari se pokaždé vrátilo.“

Váš názor Další článek: Leclerc: Ferrari se zbavilo „zvláštní“ atmosféry ze začátku loňského roku
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00