Šéf Haasu poprvé veřejně přiznal, že se vloni bavil s Renaultem o dodávce motorů.
Guenther Steiner poprvé veřejně přiznal, že v létě roku 2020 proběhly diskuse mezi Haasem a Renaultem o dodávce motorů. V rozhovoru na youtubovém kanále webu Formula1.de prozradil, že „několikrát mluvil s tehdejším šéfem týmu Renault Cyrilem Abiteboulem, jaké jsou jejich plány“.
Steiner ale hned dodal, že diskuse nikdy nepřerostly do skutečných jednání a Haas zůstává u Ferrari.
Abiteboul sám dříve uvedl, že Renault „zoufale nehledá zákaznický tým“, ale bylo by samozřejmě lepší mít v paddocku partnera – jednak kvůli vývoji motoru ale také kvůli hlasování v komisi F1.
Haas nakonec zůstává u Ferrari. Důvodů k tomu má hned několik. Pro letošní rok angažoval dva mladé jezdce, kteří přinesli také potřebné peníze – Mazepin svého otce a díky Schumacherovi získal Haas sponzorství německé 1&1. Schumacher je však u Haasu především díky parnerství týmu s Ferrari.
„Mohu s jistotou říci, že v příštích několika letech, v krátkodobém a střednědobém horizontu, se v tomto ohledu nic nezmění,“ uvedl Steiner.
Další důvod je podle Steinera logistický. „Máme své konstrukční kanceláře v Itálii. Nemělo by cenu všechno měnit.“
Nakonec je zde i etický rozměr. „Věřím v loajalitu, stejně tak i Gene. Bez Ferrari bychom neexistovali. Teď mají trochu potíže, ale já doufám, že je to jen krátkodobá záležitost. Ferrari se pokaždé vrátilo.“