U Haasu byli pořádně frustrováni penalizací pro Kevina Magnussena.
V kvalifikaci byl na tom z jezdců Haasu lépe Grosjean, který se dostal do Q3. Hned v prvním kole ale po souboji s Ricciardem a Giovinazzim boural a závod pro něj skončil. Otěže převzal Kevin Magnussen.
Krátce před koncem závodu ale Magnussen dostal penalizaci pěti sekund. Podle sportovních komisařů se Magnussen při souboji s Pérezem dostal ve druhé zatáčce mimo trať a poté se nedržel vlevo od polystyrenových cedulí, jak uváděly poznámky ředitele závodu.
V týmovém rádiu je obvykle emotivní jezdec a inženýr či šéf týmu se ho snaží uklidnit. U Haasu ale ujely nervy i Steinerovi. „Kdybychom neměli ty hloupé idiotské stewardy, byli bychom osmí,“ řekl Steiner v týmovém rádiu po konci závodu.
Magnussen dostal penalizaci pěti sekund a vypadalo to, že se propadne mimo bodovanou desítku, ale v posledních kolech zabral a bylo z toho deváté místo.
„Je to nesmysl,“ řekl Magnussen. „Máme tady druhou zatáčku, což je naprosto hrozná zatáčka. Dejme tam štěrk nebo tak něco.“
„Nejsem odborník na bezpečnost a nikdy nebudu, ale stalo se to tak, že , jsem projel zatáčku, dostal jsem se na pěkně špinavý povrch v únikové zóně, ztratil tam strašně moc času a byl jsem potrestán svou vlastní chybou.“
„FIA nemusela nic dělat. Nebylo to černé a bílé. Přesto se rozhodli, že mi udělí penalizaci.“
„Ztratil jsem pozici a měl špinavé pneumatiky. A pak ještě dostanu penalizaci.“
Kvůli penalizaci přišel Magnussen nakonec jen o jednu pozici. „Odjel jsem šest nejlepších kol z tohoto víkendu. Řekli mi, že mám penalizaci, dali mi maximální výkon motoru – používali jsme mnohem více, než bychom měli.“
„Bylo to dokonale načasovali, abych mohl využít veškerou svou energii. Musel jsem odjet šest kvalifikačních kol.“
Foto: Getty Images / Clive Mason