Steiner na adresu stewardů vulgaritami nešetřil

U Haasu byli pořádně frustrováni penalizací pro Kevina Magnussena.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Steiner na adresu stewardů vulgaritami nešetřil  | Foto: Getty Images / Clive Mason

V kvalifikaci byl na tom z jezdců Haasu lépe Grosjean, který se dostal do Q3. Hned v prvním kole ale po souboji s Ricciardem a Giovinazzim boural a závod pro něj skončil. Otěže převzal Kevin Magnussen. 

Byl jsem jen pasažérem, říká po kolizi v prvním kole Ricciardo

Byl jsem jen pasažérem, říká po kolizi v prvním kole Ricciardo

Krátce před koncem závodu ale Magnussen dostal penalizaci pěti sekund. Podle sportovních komisařů se Magnussen při souboji s Pérezem dostal ve druhé zatáčce mimo trať a poté se nedržel vlevo od polystyrenových cedulí, jak uváděly poznámky ředitele závodu. 

V týmovém rádiu je obvykle emotivní jezdec a inženýr či šéf týmu se ho snaží uklidnit. U Haasu ale ujely nervy i Steinerovi. „Kdybychom neměli ty hloupé idiotské stewardy, byli bychom osmí,“ řekl Steiner v týmovém rádiu po konci závodu.

Magnussen dostal penalizaci pěti sekund a vypadalo to, že se propadne mimo bodovanou desítku, ale v posledních kolech zabral a bylo z toho deváté místo.

„Je to nesmysl,“ řekl Magnussen. „Máme tady druhou zatáčku, což je naprosto hrozná zatáčka. Dejme tam štěrk nebo tak něco.“

„Nejsem odborník na bezpečnost a nikdy nebudu, ale stalo se to tak, že , jsem projel zatáčku, dostal jsem se na pěkně špinavý povrch v únikové zóně, ztratil tam strašně moc času a byl jsem potrestán svou vlastní chybou.“

„FIA nemusela nic dělat. Nebylo to černé a bílé. Přesto se rozhodli, že mi udělí penalizaci.“

„Ztratil jsem pozici a měl špinavé pneumatiky. A pak ještě dostanu penalizaci.“

Kvůli penalizaci přišel Magnussen nakonec jen o jednu pozici. „Odjel jsem šest nejlepších kol z tohoto víkendu. Řekli mi, že mám penalizaci, dali mi maximální výkon motoru – používali jsme mnohem více, než bychom měli.“

„Bylo to dokonale načasovali, abych mohl využít veškerou svou energii. Musel jsem odjet šest kvalifikačních kol.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Binotto vysvětlil start, prohození pozic i zastavení Vettela

19:42 | FIA opět řeší porušení protokolů: Leclerc a Bottas se mezi závody vrátili domů. To sice mohou, ale musí zůstat ve své bublině. Oba budu upozorněni. Oba se také brání, že neudělal nic špatného (Leclerc například absolvoval dva testy).
18:10 | Albon řekl, že by předjetí Hamiltona udělal znovu úplně stejně.
17:18 | Ferrari přivezlo nové přední křídlo a podlahu. Možná stihne ještě dopravit i nové zadní křídlo.
16:16 | Konečně něco užitečného... F1 testuje grafiku, ve které je přepis rádiové komunikace s jezdcem....

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 11. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10