Statistiky: Spolehlivost Alonsova Ferrari je neuvěřitelná

Příliš se o tom nemluví, ale Ferrari minimálně v rukou Fernanda Alonsa je nejspolehlivějším vozem na startovním roštu.
Statistiky: Spolehlivost Alonsova Ferrari je neuvěřitelná

Fernando Alonso odstupuje ze závodu. Fernando Alonso dnes cíl neuvidí. Tak tyhle dvě věty během závodů formule 1 jen tak neuslyšíte.

Forma Ferrari sice v posledních letech není valná, minimálně ne z pohledu získaných vítězství a titulů, ale pokud jde o spolehlivost, Maranello exceluje a to dokonce i po změně pravidel.

V letošní sezóně jsme zatím odjeli 368 kol. Tohoto počtu dosáhli jen dva piloti: Nico Rosberg a Fernando Alonso. Zbytek startovního pole některý ze závodů nedokončil kvůli technickému problému či nehodě nebo alespoň dostal kolo od vítězných Mercedesů.

Alonso si stěžoval na technické problémy i v Monaku. Nezdají se mu letošní směsi od Pirelli a v úvodních kolech ho nikoliv poprvé zlobil ERS a brzdy. 

Na straně druhé může Alonso do kokpitu svého vozu usedat s důvěrou. Přestože ho během uplynulých čtyř sezón provázelo několik technických problémů, spolehlivost Ferrari je až brutálně vysoká. 

Alonso jezdí za Ferrari od roku 2010 a zatím absolvoval 83. velkých cen. Z tohoto počtu nedokončil celkem 6 závodů a jen jeden z nich kvůli technice!

  • Malajsie 2010: Alonsa celý závod trápila převodovka. V televizních záběrech byl jasně slyšet nezdravý zvuk při brzdění. Vše nakonec vyvrcholilo selháním motoru. Jednalo se o první technický problém Alonsa, který ho ve Ferrari vyřadil ze závodu. A byl to také poslední podobný problém!
  • Belgie 2010: Alonso nezvládl mokrou trať ve Spa a narazil do zdi. Jeho vůz byl ale poškozen po předešlé kolizi, kdy Barrichello smetl několik jezdců v poslední zatáčce okruhu.
  • Kanada 2011: Alonso se po kontaktu s Jensonem Buttonem roztočil a zůstal „viset“ na obrubníku. Do závodu se mu už nepodařilo vrátit.
  • Belgie 2012: Asi netřeba připomínat. Romain Grosjean na startu doslova pokosil velkou část startovního pole.
  • Japonsko 2012: Alonso se na startu potkal se svým současným týmovým kolegou Kimim Räikkönenem. Z oblaka prachu se pak v první zatáčce vynořilo Alonsovo odstavené Ferrari. Španěl tím nepřímo přišel o titul mistra světa. 
  • Malajsie 2013: Opět malý kontakt během startu. Tentokrát Alonso v prvních metrech nedobrzdil a poškodil si přední křídlo o vůz Sebastiana Vettela. Tým Alonsa nepovolal do boxů, o pár kilometrů později se křídlo na rovince ulomilo a z Alonsa byl už jen pasažér.
Klepněte pro větší obrázek

Pokud už Alonso závod dokončí, což se děje v 93% případů, stane se tak obvykle také na bodované pozici. Dojet do cíle na horší než 10. pozici, to se Alonsovi „povedlo” jen dvakrát. Ve Velké ceně Velké Británie v roce 2010 (14. místo) a v loňské Velké ceně Indie (11. místo).

Klepněte pro větší obrázek
Diskuze (51) Další článek: Horner: Jsme v rukou Renaultu, Kanada bude těžká
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10