Souhrnné i zajímavé statistiky sezóny 2021. Počty vítězství, kol ve vedení i červené vlajky v závodě.
Tituly v různých rukou
Poprvé od roku 2008 získal titul jezdec z jiného týmu, než který získal Pohár konstruktérů. V roce 2008 vyhrál titul Hamilton, ale Pohár konstruktérů ukořistilo Ferrari.
Celkem se to stalo v historii F1 desetkrát:
Rok |
Jezdec |
Pohár konstruktérů |
2021 |
Verstappen (Red Bull) |
Mercedes |
2008 |
Hamilton (McLaren) |
Ferrrari |
1999 |
Häkkinen (McLaren) |
Ferrrari |
1994 |
Schumacher (Benetton) |
Williams |
1986 |
Prost (McLaren) |
Williams |
1983 |
Piquet (Brabham) |
Ferrrari |
1982 |
Rosberg (Williams) |
Ferrrari |
1981 |
Piquet (Brabham) |
Williams |
1976 |
Hunt (McLaren) |
Ferrrari |
1973 |
Stewart (Tyrrell) |
Lotus |
1958 |
Hawthorn (Ferrari) |
Vanwall |
Max Verstappen mistrem světa
Max Verstappen je prvním mistrem světa od roku 1984 (Niky Lauda), který nikdy nezávodil proti Michaelu Schumacherovi.
Vítězství
Jezdci
V letošní sezóně vyhrálo závod celkem 6 jezdců, což je nejvíce od roku 2012, kdy jich bylo 8.
81 % vítězství získali Verstappen a Hamilton. Další jazdci vyhráli jen po jednom závodě.
Týmy
Mezi týmy získal nejvíce vítězství Red Bull. Celkem vyhrály závod čtyři týmy, což je stejně jako vloni.
Největší náskok v cíli
Vítězství s největším náskokem získal ve Velké ceně Ruska Lewis Hamilton – ve vlhkých podmínkách vyhrál s náskokem větším než 53 sekund před Verstappenem. Šlo o největší náskok za 13 let.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Rekord v počtu pódií
Max Verstappen získal v průběhu sezóny 18 pódií, což je rekord. Mimo pódium dojel jen v Maďarsku, kde byl devátý. Další tři závody (Ázerbájdžán, Británie, Itálie) pak nedokončil.

Foto: Getty Images / Buda Mendes
Jediný double
V letošním roce jsme viděli jediné dvojité vítězství. Získal ho McLaren ve Velké ceně Itálie.

Foto: Getty Images / Peter Fox
Stupně vítězů
Jezdci
Na stupně vítězů se dostalo 13 jezdců, což je stejně jako vloni.
P |
Jezdec |
Počet |
1 |
Max Verstappen |
18 |
2 |
Lewis Hamilton |
17 |
3 |
Valtteri Bottas |
11 |
4 |
Sergio Pérez |
5 |
5 |
Lando Norris |
4 |
6 |
Carlos Sainz Jr. |
4 |
7 |
Sebastian Vettel |
1 |
8 |
Pierre Gasly |
1 |
9 |
Charles Leclerc |
1 |
10 |
Esteban Ocon |
1 |
11 |
George Russell |
1 |
12 |
Daniel Ricciardo |
1 |
13 |
Fernando Alonso |
1 |
Týmy
Na pódium se dostali letos zástupci osmi týmů, což je nejvíce od roku 2009, kdy jich bylo také osm (a o rok dříve dokonce devět).
P |
Tým |
Počet |
1 |
Mercedes |
28 |
2 |
Red Bull |
23 |
3 |
McLaren |
5 |
4 |
Ferrari |
5 |
5 |
Alpine |
2 |
6 |
Aston Martin |
1 |
7 |
AlphaTauri |
1 |
8 |
Williams |
1 |
Pole positions
Jezdci
Pět jezdců dokázali letos získat pole position. Nejvíce jich získal Max Verstappen. Vzhledem k tomu, že pole position je postavení na startu závodu, měli bychom správně u Leclerca počítat jen jedno. V Monaku totiž do závodu neodstartoval.
Týmy
Zatímco pět jezdců získalo pole position i v roce 2019, čtyři nebo více týmů naposledy v roce 2012 – tehdy pět
Pole positions v Red Bull jen s Verstappenem
Zatímco Verstappen získal 10 pole position, Pérez ani jedno. Podobná dominance (10 a více pole position jednoho a nula druhého jezdce týmu) se stala už jen dvakrát – v roce 2001 mezi Schumacherem a Barrichellem (11:0) a o dva roky dříve mezi Häkkinenem a Coulthardem (11:0).

Foto: Pirelli
Kola ve vedení
Max Verstappen odjel ve vedení závodů letos 652 kol, což je 50,3 % neboli více, než všichni ostatní dohromady. Celkem 11 jezdců ve vedení závodu je nejvíce od roku 2013, kdy jich bylo 13.
Celkem se letos v závodech odjelo 1297 kol
P |
Jezdec |
Počet |
1 |
Max Verstappen |
652 |
2 |
Lewis Hamilton |
297 |
3 |
Valtteri Bottas |
79 |
4 |
Esteban Ocon |
66 |
5 |
Charles Leclerc |
60 |
6 |
Daniel Ricciardo |
48 |
7 |
Sergio Pérez |
46 |
8 |
Lando Norris |
31 |
9 |
Carlos Sainz Jr. |
12 |
10 |
Sebastian Vettel |
4 |
11 |
Fernando Alonso |
2 |
Kola v závodě
Nejvíce kol v závodech letos odjel Carlos Sainz – 1294, což je 99,77 % ze všech kol, které bylo možné odjet. Celkem mimochodem Sainz letos ve víkendech F1 odjel 3201 kol, což znamená, že v závodech odjel 40,4 % kol.
Celkem všichni jezdci odjeli 91,3 % kol. Pokud by všichni jezdci odjeli všechna kola všech závodů, dostali bychom 100 %. Rozdíl je dán odstoupeními ze závodů, ale samozřejmě také chybějícími koly v závodech, ve kterých byl jezdec předjet o kolo. Vloni to bylo 88,7 % kol.
Jezdci
P |
Jezdec |
Kol |
% |
1 |
Carlos Sainz Jr. |
1294 |
99.77% |
2 |
Lewis Hamilton |
1269 |
97.84% |
3 |
Daniel Ricciardo |
1267 |
97.69% |
4 |
Sebastian Vettel |
1263 |
97.38% |
5 |
Fernando Alonso |
1257 |
96.92% |
6 |
Antonio Giovinazzi |
1254 |
96.68% |
7 |
Lando Norris |
1223 |
94.29% |
8 |
Max Verstappen |
1211 |
93.37% |
9 |
Nicholas Latifi |
1191 |
91.83% |
10 |
Sergio Pérez |
1186 |
91.44% |
11 |
Lance Stroll |
1170 |
90.21% |
12 |
Esteban Ocon |
1152 |
88.82% |
13 |
Charles Leclerc |
1145 |
88.28% |
14 |
George Russell |
1141 |
87.97% |
15 |
Mick Schumacher |
1135 |
87.51% |
16 |
Valtteri Bottas |
1134 |
87.43% |
17 |
Pierre Gasly |
1126 |
86.82% |
18 |
Júki Cunoda |
1078 |
83.11% |
19 |
Kimi Räikkönen |
1061 |
81.80% |
20 |
Nikita Mazepin |
1008 |
77.72% |
21 |
Robert Kubica |
123 |
9.48% |
Týmy
P |
Tým |
Kol |
1 |
McLaren |
2 490 |
2 |
Ferrari |
2 439 |
3 |
Alfa Romeo |
2 438 |
4 |
Aston Martin |
2 433 |
5 |
Alpine |
2 409 |
6 |
Mercedes |
2 403 |
7 |
Red Bull |
2 397 |
8 |
Williams |
2 332 |
9 |
AlphaTauri |
2 204 |
10 |
Haas |
2 143 |
Sainz dokončil všechny závody
Carlos Sainz dokončil každý závod v sezóně 2021. Španěl se také přiblížil k bodování v každém závodě – bodoval ve dvaceti případech. Lewis Hamilton a Lando Norris byli jediní další jezdci, kteří letos bodovali ve 20 závodech.

Foto: Getty Images
Poloviční body
Ve Velké ceně Belgie se udělovaly poloviční body, které se pak promítly také do šampionátů. Stalo se tak poprvé od roku 2009.

Foto: Getty Images / Dan Mullan
Červená vlajka v šesti závodech
Hned šest závodů bylo letos přerušeno červenou vlajkou, což je nejvíce v historii F1:
- Emilia Romagna (nehoda mezi Russellem a Bottasem)
- Ázerbájdžán (nehoda Verstappena po defektu)
- Velká Británie (kolize Verstappena a Hamiltona)
- Maďarska (hromadná nehoda po startu)
- Belgie (déšť)
- Saúdská Arábie – dvě červené vlajky (nehoda Schumachera poškozené bariéry), (hromadná nehoda po restartu).

Foto: Getty Images / Lars Baron
Zastávky v boxech
Podle statistik, které Pirelli poskytuje po každém závodě, letos absolvovali jezdci 651 zastávek v boxech, což je 31 na závod, pokud nepočítáme Grand Prix Belgie, kde nebyly žádné zastávky – poprvé od Grand Prix Nizozemska v roce 1961.
Nejméně zastávek (bez Belgie) bylo v Monaku – 19 a nejvíce v Maďarsku – 51.

Foto: Getty Images / Bryn Lennon
Pohár konstruktérů
Ve druhém sloupci je pozice týmu v letošní sezóně, v dalším pak změna oproti loňské sezóně.
Následují sloupce s body – nejdříve počet bodů v dané sezóně, následně průměrný počet bodů na závod. V posledním sloupci (%) je uvedeno, kolik procent loňských bodů tým letos získal.
Tým |
2021 |
Změna |
B 2021 |
Φ 2021 |
B 2020 |
Φ 2020 |
% |
Mercedes |
1 |
- |
613,5 |
27,9 |
573,0 |
33,7 |
82,7 |
Red Bull |
2 |
- |
585,5 |
26,6 |
319,0 |
18,8 |
141,8 |
Ferrari |
3 |
3 |
323,5 |
14,7 |
131,0 |
7,7 |
190,8 |
McLaren |
4 |
-1 |
275 |
12,5 |
202,0 |
11,9 |
105,2 |
Alpine |
5 |
- |
155 |
7,0 |
181,0 |
10,6 |
66,2 |
AlphaTauri |
6 |
1 |
142 |
6,5 |
107,0 |
6,3 |
102,5 |
Aston Martin |
7 |
-3 |
77 |
3,5 |
195,0 |
11,5 |
30,5 |
Williams |
8 |
2 |
23 |
1,0 |
0,0 |
0,0 |
- |
Alfa Romeo |
9 |
-1 |
13 |
0,6 |
8,0 |
0,5 |
125,6 |
Haas |
10 |
-1 |
0 |
0,0 |
3,0 |
0,2 |
- |