Statistiky po Austrálii: 765 kol Alonsa, možný rekord v Bahrajnu pro Mercedes

Statistiky po Austrálii: 765 kol Alonsa, možný rekord v Bahrajnu pro Mercedes

Vítězství Nica Rosberga, první body pro Haas a další stupně vítězů pro Vettela. Velká cena Austrálie přinesla mnoho zajímavých momentů.

Auto Motor und Sport upozornil na jednu ze zajímavých statistických kuriozit. Fernando Alonso startoval v Austrálii před letošní Grand Prix celkem 13x. Vloni úvodní závod vynechal kvůli známé nehodě během testů. Po všech 13 startech viděl Alonso i 13x šachovnicový prapor. V Austrálii odjel bez problémů 749 kol – přes 4000 km. Až letos po 765 kolech přišel první australský problém – velká nehoda.

Vítězem GP Austrálie se stal Nico Rosberg. Bylo to jeho čtvrté vítězství v řadě, čímž se dostal do poměrně prestižního klubu, ve kterém jsou ze současných jezdců Vettel, Alonso, Hamilton a Button. Všichni jezdci se čtyřmi vítězstvími v řadě jsou mimochodem mistři světa – kromě Rosberga.

Rosberg samozřejmě může svou sbírku rozšířit. Nejvíce vítězství v řadě zaznamenal v roce 2013 Vettel – bylo jich 9.

Když už je řeč o Vettelovi. Ten si připsal 80. stupně vítězů. Stejný počet pódiových umístění má také jeho týmový kolega Kimi Räikkönen a Ayrton Senna. Před nimi jsou Hamilton (88), Alonso (97), Prost (106) a samozřejmě Schumacher (155).

Rosberg je nyní samozřejmě také v čele šampionátu. Je to poprvé od GP Itálie 2014, kdy vede šampionát někdo jiný než Hamilton. Také tehdy to byl Rosberg.

Mercedes obsadil 5x za sebou první dvě místa v cíli závodu. Něco podobného se mu povedlo už v roce 2014, kdy pokračování série přerušila Kanada. Pokud by jezdci Mercedesu obsadili první dvě místa také v Bahrajnu, stal by se Mercedes prvním týmem v historii se sérií šesti dvojitých vítězství v řadě. U Ferrari ale budou mít určitě jiné plány.

Haas získal v prvním závodě své první body. Jeho vstup do F1 se výrazně liší od HRT, Caterhamu či Marussie, které vstupovaly do F1 před Haasem a z nichž pokračuje už jen Marussia.

Pokud se ale podíváme do historie, zjistíme, že podobný kousek už je sice hodně starý, ale zase ne až tak moc. První body v prvním závodě získala v roce 2002 Toyota. Mika Salo dojel mimochodem také na šestém místě.  

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud