Statistiky o safety caru: v Malajsii posledních deset let oficiálně nevyjel

Před druhým závodem sezóny poskytl Mercedes zajímavá čísla o jednom ze svých vozů - safety caru, za jehož volant usedá Bernd Mayländer.
Statistiky o safety caru: v Malajsii posledních deset let oficiálně nevyjel

Jak často byl safety car využíván v roce 2011?
Loni safety car odjel 4,9 procenta sezóny - celkem byl na trati 12krát, v sedmi závodech odjel 61 kol, což je 284,3 kilometru. V roce 2010 vyjel 21krát v 12 závodech a odjel celkem 7,8 procenta sezóny, neboli 452,3 kilometru. K tomuto poklesu mezi sezónami došlo navzdory většímu množství předjížděcích manévrů, kterému pomohly pneumatiky Pirelli a DRS.

Ovšem i když safety car vyjel celkově méněkrát, fáze safety caru v kanadské Grand Prix 2011 trvaly celkem více než 32 kol (139,6 kilometru), což představuje 45,7 procenta vzdálenosti závodu. A to je ve formuli 1 rekord.

Kde je největší a kde nejmenší pravděpodobnost výjezdu safety caru?
Závody s historicky největší pravděpodobností nasazení safety caru jsou Singapur a Korea, doposud v každém z těchto závodů vyjel alespoň jednou (v Singapuru byly zatím čtyři GP, v Koreji dvě). Na přední místa v tomto ohledu patří také Kanada (14 výjezdů v posledních devíti závodech) a Monako (13 výjezdů v posledních deseti závodech).

Co se týče nejmenší pravděpodobnosti, tak kromě indického okruhu, který zatím hostoval jen jeden závod, platí v Malajsii (safety car v posledních deseti letech oficiálně nevyjel), Bahrajnu (jedno nasazení v devíti závodech) a Maďarsku (dvě nasazení v posledních deseti závodech).

Ale safety car přeci v Malajsii vyjel v roce 2009.
Safety car byl skutečně nasazen v 32. kole závodu, než byl odmáván červenými vlajkami v 33. kole. Nicméně oficiální výsledky závodu končí 31. kolem, takže se nasazení safety caru do statistik nepočítá.

Jaké vozy se používají jako safety car a medical car?
Oficiálním safety carem formule 1 je Mercedes SLS AMG s osmiválcovým motorem o objemu 6,3 litru, výkonem 420 kW (571 koní) v 6800 otáčkách a točivým momentem 650 Nm v 4750 otáčkách. Motor, pohonné ústrojí, zavěšení a brzdový systém safety caru jsou stejné jako u produkčního SLS AMG.

Oficiálním medical carem je Mercedes C 63 AMG s výkonem 358 kW (487 koní). To je o 30 koní víc, než má standardní model, a to díky úpravám pístů, ojnice a klikové hřídele, které pocházejí ze SLS AMG. Tyto díly jsou o tři kilogramy lehčí než ve standardu. První mercedes, který jezdil jako safety car a medical car, byl C 36 AMG, poprvé byl nasazen v roce 1996. I když příležitostně bylo jako medical car používáno kupé třídy E už od roku 1994.

Další článek: Webber počítá v bojích na špičce v Sepangu i s Lotusem