Do rubriky "Zaujalo nás" jsme zařadili další článek od vás, čtenářů. Neupravený text se tentokrát věnuje právě odjetým testům v Jerezu. Zrovna zítra pokračují další.
Autor: Petr Kubala
Máme za sebou dvě ze čtyř letošních sérií předsezonních testů. Fanoušci všech stájí se hádají o to, který monopost bude v letošní sezoně nejrychlejší a dosáhne na oba tituly. Z časů nelze usuzovat vůbec nic, neboť týmy testují podle rozdílných programů a s odlišným množstvím paliva.
V tomto článku necháme nejrychlejší kola stranou a podíváme se na množství ujetých kol a kilometrů. Pokud jste dosavadní testy ve slunné Valencii a deštivém Jerezu sledovali alespoň jedním formulovým okem, tak vám asi nemusíme říkat, že nejvíce kilometrů najely rudé vozy z Maranela.
Felipe Massa v poslední den testů v Jerezu najel úctyhodných 160 kol, což v řeči metrického systému dělá 708 kilometrů. Brazilského pilota v garáži během dne zdá se příliš neviděli.
Kyberprostorem se šíří informace, že prioritou Ferrari byla v prvních testech především spolehlivost. Na počtu ujetých kol je tento argument více než zřejmý a z hlediska vývoje rudého monopostu se jedná o logický krok. Ferrari bylo v posledních letech se spolehlivostí opravdu na štíru. Vyprávět by o tom mohl i Fernando Alonso. Ten sice přišel do Scuderie teprvé letos, ve své paměti má však nepochybně dodnes typický obrázek rudého vozu z doby, kdy s nim sváděl boj o titul – kouř z motoru či monopost zvedající prach kdesi v kačírku po selhání toho či onoho. Se spolehlivostí se Ferrari potýkalo i v letech následujících. Konec konců si asi vzpomeneme na loňský případ Felipeho Masy, kdy vůz díky vadnému čidlu předstíral žízeň po palivu v závěru jedné z velkých cen.
Letošní sezóna bude zdá se ještě vyrovnanější než ta loňská a spolehlivost vozu společně se šetrným stylem jízdy budou klíčové.


Nejpilnější byl zatím Felipe Massa, který ujel celkem 1 942 km. Ze stájí pak dominuje Ferrari. Monopost F10 zatím ujel na oficiálních testech 802 kol a 3 418 kilometrů. Pro představu uveďme, že se jedná přibližně o dvojnásobek vzdálenosti Praha – Madrid!
Za redakci publikoval: