Statistický pohled na testy ve Valencii a Jerezu

Do rubriky "Zaujalo nás" jsme zařadili další článek od vás, čtenářů. Neupravený text se tentokrát věnuje právě odjetým testům v Jerezu. Zrovna zítra pokračují další.

Autor: Petr Kubala

Máme za sebou dvě ze čtyř letošních sérií předsezonních testů. Fanoušci všech stájí se hádají o to, který monopost bude v letošní sezoně nejrychlejší a dosáhne na oba tituly. Z časů nelze usuzovat vůbec nic, neboť týmy testují podle rozdílných programů a s odlišným množstvím paliva.

V tomto článku necháme nejrychlejší kola stranou a podíváme se na množství ujetých kol a kilometrů. Pokud jste dosavadní testy ve slunné Valencii a deštivém Jerezu sledovali alespoň jedním formulovým okem, tak vám asi nemusíme říkat, že nejvíce kilometrů najely rudé vozy z Maranela.

Felipe Massa v poslední den testů v Jerezu najel úctyhodných 160 kol, což v řeči metrického systému dělá 708 kilometrů. Brazilského pilota v garáži během dne zdá se příliš neviděli.

Kyberprostorem se šíří informace, že prioritou Ferrari byla v prvních testech především spolehlivost. Na počtu ujetých kol je tento argument více než zřejmý a z hlediska vývoje rudého monopostu se jedná o logický krok. Ferrari bylo v posledních letech se spolehlivostí opravdu na štíru. Vyprávět by o tom mohl i Fernando Alonso. Ten sice přišel do Scuderie teprvé letos, ve své paměti má však nepochybně dodnes typický obrázek rudého vozu z doby, kdy s nim sváděl boj o titul – kouř z motoru či monopost zvedající prach kdesi v kačírku po selhání toho či onoho. Se spolehlivostí se Ferrari potýkalo i v letech následujících. Konec konců si asi vzpomeneme na loňský případ  Felipeho Masy, kdy vůz díky vadnému čidlu předstíral žízeň po palivu v závěru jedné z  velkých cen.

Letošní sezóna bude zdá se ještě vyrovnanější než ta loňská a spolehlivost vozu společně se šetrným stylem jízdy budou  klíčové.

Klepněte pro větší obrázek

 Klepněte pro větší obrázek

Nejpilnější byl zatím Felipe Massa, který ujel celkem 1 942 km. Ze stájí pak dominuje Ferrari. Monopost F10 zatím ujel na oficiálních testech 802 kol a 3 418 kilometrů.  Pro představu uveďme, že se jedná přibližně o dvojnásobek vzdálenosti Praha – Madrid!

Za redakci publikoval:

 

Další článek: Mercedes GP popřel spekulace, Nick Fry zůstává výkonným ředitelem týmu

17:23 | Překvapení se nekoná... Portugalsko se odjede bez fanoušků.
15:48 | 58. narozeniny dnes slaví Paul Belmondo. Syn slavného francouzského jezdce odstartoval v letech 1992 až 1994 do sedmi závodů formule 1. Nejlepší výsledek zajel v Maďarsku 1992, kde byl devátý. Ještě v roce 2005 závodil v Le Mans, kde v tomto roce získal třetí místo v LMP2.
9:34 | Formule 1 uveřejnila onboard kolo z okruhu v Miami, kde se má jet už příští rok. odkaz
22. dubna | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.

GP Portugalska 2021

Pátek 30. dubna 2021
1. trénink 12.30–13.30
2. trénink 16.00–17.00
Sobota 1. května 2021
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 2. května 2021
Závod 16.00