Přinášíme statistické ohlédnutí za předsezónními testy, které se letos odjely v Jerezu a dvakrát v Barceloně.
Přinášíme celkové ohlédnutí za letošními předsezónními testy. Některá čísla se oproti jiným zdrojům mohou mírně lišit. Zaokrouhlujeme (v km) a také se liší způsob, jakým se počítají kola (zda je nedojeté kolo započítáno apod.)
TOP 10 časů v Barceloně
P. |
Jezdec |
Tým |
Testy |
Den |
Čas |
Pneumatika |
1. |
Rosberg |
Mercedes |
2 |
2 |
1:22.792 |
měkká |
2. |
Hamilton |
Mercedes |
2 |
3 |
1:23.022 |
měkká |
3. |
Bottas |
Williams |
2 |
4 |
1:23.063 |
super měkká |
4. |
Massa |
Williams |
2 |
3 |
1:23.262 |
super měkká |
5. |
Raikkonen |
Ferrari |
2 |
3 |
1:23.276 |
super měkká |
6. |
Vettel |
Ferrari |
2 |
4 |
1:23.469 |
super měkká |
7. |
Nasr |
Sauber |
2 |
4 |
1:24.023 |
super měkká |
8. |
Grosjean |
Lotus |
1 |
4 |
1:24.067 |
super měkká |
9. |
Sainz |
Toro Rosso |
2 |
3 |
1:24.191 |
super měkká |
10. |
Maldonado |
Lotus |
2 |
3 |
1:24.200 |
super měkká |
Nejrychlejší kola týmů, které se nevešly do TOP 10 (Barcelona)
P. |
Tým |
Jezdec |
Testy |
Den |
Čas |
Pneumatika |
13. |
Red Bull |
Ricciardo |
1 |
2 |
1:24.574 |
měkké |
14. |
Force India* |
Hülkenberg |
2 |
3 |
1:24.939 |
super měkké |
16. |
McLaren |
Magnussen |
2 |
3 |
1:25.225 |
měkká |
* S novým vozem
Celkové počty – týmy
Tým |
Jerez |
Barcelona I |
Barcelona II |
Kol celkem |
km celkem |
Mercedes |
516 |
446 |
378 |
1340 |
6 121 |
Sauber |
381 |
318 |
545 |
1244 |
5 704 |
Toro Rosso |
352 |
411 |
442 |
1205 |
5 529 |
Ferrari |
347 |
345 |
488 |
1180 |
5 414 |
Williams |
278 |
407 |
384 |
1069 |
4 913 |
Red Bull |
165 |
418 |
359 |
942 |
4 348 |
Lotus |
190 |
361 |
367 |
918 |
4 230 |
McLaren |
79 |
124 |
177 |
380 |
1 751 |
Force India* |
0 |
0 |
365 |
365 |
1 699 |
* Údaje pro letošní vůz VJM08. Vůz VJM07 odjel 304 kol a 1 415 km (Barcelona I).
Celkové počty – jezdci
Jezdec |
Kol |
km |
Nico Rosberg |
759 |
3 463 |
Felipe Nasr |
649 |
2 976 |
Max Verstappen |
617 |
2 833 |
Sebastian Vettel |
602 |
2 768 |
Marcus Ericsson |
596 |
2 732 |
Carlos Sainz |
589 |
2 700 |
Kimi Raikkonen |
580 |
2 654 |
Lewis Hamilton |
533 |
2 433 |
Felipe Massa |
492 |
2 257 |
Valtteri Bottas |
491 |
2 255 |
Daniel Ricciardo |
486 |
2 243 |
Pastor Maldonado |
486 |
2 231 |
Daniil Kvjat |
457 |
2 108 |
Romain Grosjean |
355 |
1 640 |
Sergio Pérez |
285 |
1 326 |
Nico Hulkenberg |
271 |
1 261 |
Jenson Button |
224 |
1 033 |
Pascal Wehrlein |
161 |
749 |
Fernando Alonso |
117 |
536 |
Susie Wolff |
86 |
400 |
Jolyon Palmer |
77 |
358 |
Výrobci pohonných jednotek
Výrobce |
počet týmů |
koeficient |
km celkem |
km průměr den |
Mercedes |
4 |
42 |
18 378 |
437 |
Ferrari |
2 |
24 |
11 118 |
463 |
Renault |
2 |
24 |
9 877 |
411 |
Honda |
1 |
12 |
1 751 |
145 |
Poznámka: pro férovější srovnání zavádíme tzv. koeficient. Ten je na tým a den roven 1. Celkový koeficient by tedy měl být roven počtu týmů x 12 (dní). V případě Mercedesu tomu tak ale není. Lotus vynechal první den testů v Jerezu, Force India vynechala první testy úplně. V těch druhých jezdila se starým vozem, ale novým motorem, takže to započítáváme. V posledních testech vynechala první den. Celkem tedy Mercedesu odečítáme 6.
Foto: Mercedes