Třetí závod sezony formule E v Římě se stal kořistí dvojnásobného šampiona Jeana-Érica Vergneho, který tak po neúspěchu v Rijádu získal první body. Katastrofou naopak sobotní E-Prix skončila pro Mercedes.
Sobotní dění v Římě bylo plné incidentů již od úvodního ranního volného tréninku. Na jeho konci byl na programu tradiční trénink startů, který však brzy ukončil Oliver Turvey ve voze NIO. Brit po odmávání konce session nezpomalil a ve velké rychlosti vrazil do vozů Jaka Dennise a Jean-Érica Vergneho.
Druhý trénink byl poté předčasně ukončen poté, co se na nové verzi městského okruhu v okolí Marconiho obelisku uvolnil obrubník.
V kvalifikaci získal pole position Stoffel Vandoorne s Mercedesem. E-Prix na 45 minut a jedno kolo poté za zvyšující se intenzity deště odstartovala za safety carem.
Po jeho zajetí a vyvěšení zelených vlajek udržel belgický pilot Mercedesu první příčku, těsně na něj však dotíral Andre Lotterer za volantem Porsche. Německý závodník se odhodlal k útoku vnitřní stopou do jedné z pravoúhlých zatáček, ambiciózní manévr však skončil kontaktem obou pilotů.
Oba piloti byli naštěstí schopni odjet z místa nehody, nedošlo tak k zablokování okruhu v úzkém místě.
Po kolizi Vandoorna s Lottererem se do čela závodu posunul Oliver Rowland s Nissanem, ani on si ale prvního místa příliš neužil. Za překročení maximálního povoleného výkonu byl Brit penalizován průjezdem boxy a propadl se na chvost.
O první pozici tak začala bojovat skupinka, ve které se pohyboval Lucas di Grassi s Audi, Jean-Éric Vergne ve voze DS Techeetah a také oba piloti Jaguaru Sam Bird a Mitch Evans. Pořadím směrem vzhůru se také prokousával Stoffel Vandoorne, který se dokázal dostat až k týmovému kolegovi Nycku de Vriesovi do elitní desítky.
Díky povinným aktivacím útočných módů si bojující jezdci na čele několikrát prohodili první místo, na kterém se poté dokázal trvale usadit di Grassi.
Brazilec směřoval k vítězství, jenomže ho zradila závodní technika. Di Grassiho pomalé Audi navíc výrazně ovlivnilo konec závodu i dalším jezdcům. Smolař Stoffel Vandoorne při objíždění pomalého Audi vyjel z ideální stopy, ztratil kontrolu nad svým Mercedesem a skončil v bariéře.
Do neovladatelného vozu Vandoorna navíc vrazil i de Vries, oba Mercedesy tak musely odstoupit a německá stáj v sobotu nezískala žádné body.
Po odstoupení di Grassiho se na první místo posunul Jean-Éric Vergne, který si za safety carem dokroužil pro vítězství. Francouz tak po 15. a 12. místu z Rijádu získal prvních 25 bodů a poskočil na 5. pozici v šampionátu.
Novým lídrem tabulky je Sam Bird. Britský pilot Jaguaru má po sobotním druhém místě 43 bodů. Jaguar se navíc může radovat z dvojitého pódia, protože Mitch Evans dojel třetí.
Druhý římský závod je na programu zítra, přímý přenos na Eurosportu startuje ve 12:30.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jean-Éric Vergne |
DS Techeetah |
48:47.177 |
24 |
2 |
Sam Bird |
Jaguar |
0.461 |
24 |
3 |
Mitch Evans |
Jaguar |
0.756 |
24 |
4 |
Robin Frijns |
Virgin |
1.034 |
24 |
5 |
Sébastien Buemi |
Nissan |
3.142 |
24 |
6 |
René Rast |
Audi |
3.534 |
24 |
7 |
Pascal Wehrlein |
Porsche |
3.918 |
24 |
8 |
Alex Lynn |
Mahindra |
5.720 |
24 |
9 |
Max Günther |
BMW |
18.296 |
24 |
10 |
Nick Cassidy |
Virgin |
18.763 |
24 |
11 |
Tom Blomqvist |
NIO |
19.089 |
24 |
12 |
Norman Nato |
Venturi |
20.045 |
24 |
13 |
Oliver Rowland |
Nissan |
20.270 |
24 |
14 |
Nico Müller |
Dragon |
21.155 |
24 |
15 |
S.Sette Câmara |
Dragon |
21.415 |
24 |
16 |
André Lotterer |
Porsche |
22.987 |
24 |
- |
Nyck de Vries |
Mercedes |
|
21 |
- |
Lucas di Grassi |
Audi |
|
21 |
- |
S.Vandoorne |
Mercedes |
|
21 |
- |
A.F.da Costa |
DS Techeetah |
|
20 |
- |
Jake Dennis |
BMW |
|
17 |
- |
Edoardo Mortara |
Venturi |
|
10 |
- |
Alexander Sims |
Mahindra |
|
2 |
- |
Oliver Turvey |
NIO |
|
0 |