Před zastavením sezóny se řešily dvě kauzy: vyšetřování loňské pohonné jednotky Ferrari a následná tajná dohoda s FIA a systém DAS Mercedesu. Především druhá kauza nemusí být u ledu.
Red Bull a Mercedes nasadí na Red Bull Ringu významná vylepšení. Soupeři od Ferrari jen nevěřícně kroutí hlavami, jak se jim to povedlo i přesto, že továrny byly 63 dní zavřené. Samotné Ferrari přiveze díly až do Maďarska.
Mercedes by měl podle Auto Motor und Sport také jezdit se systémem DAS. Na onboard záběrech budeme sledovat, zda jezdci tahají na rovinkách volantem tam a zase zpět. Podle odhadů může dělat DAS dvě desetiny až půl sekundy na kolo.
Mercedes chtěl původně nasadit systém už v Austrálii, ale nakonec si to rozmyslel. Všichni měli už tak napnuté nervy kvůli koronaviru. Red Bull zase svažoval, že podá protest už v pátek, aby se věc neřešila po kvalifikaci nebo závodě a nebyla ve hře diskvalifikace Mercedesu. U Red Bullu jsou stále přesvědčení, že je DAS nelegální.
Helmut Marko pro Auto Motor und Sport potvrdil, že Red Bull zvažuje podání protestu. Tentokrát by k tomu mohlo dojít až v sobotu nebo v neděli, ale nemusí se tak stát hned v prvním víkendu.
„Budeme o tom přemýšlet později. Nyní chceme bezpečně a dobře zorganizovat tuto grand prix,“ řekl Marko.
Bez ohledu na další dění, od roku 2021 bude systém DAS zakázán.
Foto: Getty Images / Mark Thompson