Staněk a spol. Jezdecké složení formule 2 je téměř kompletní

Do prvního závodního víkendu sezóny 2023 zbývá ještě měsíc a půl, přesto již známe většinu jezdeckého složení formule 2. Zatím je úplně stejné jako při posezónním testování v Abú Zabí.
foto: gettyimages/Lars Baron
Staněk a spol. Jezdecké složení formule 2 je téměř kompletní | foto: gettyimages/Lars Baron

Stáj Trident minulý týden oznámila Romana Staňka jako svého pilota pro sérii F2. Poprvé od roku 2012 tak ve formuli 2 budeme moci fandit českému pilotovi. Jak to ale vypadá s ostatními piloty této série? Většina týmů má již plno. Volná už je jen jedna sedačka u šampionů z MP Motorsport a ART. Žádné velké překvapení se zatím nekonalo, jelikož jezdecké složení přesně kopíruje posezonní testy v Abú Zabí na konci minulého listopadu.

MP Motorsport bude obhajovat jezdecký i týmový titul, proto si může dovolit ty nejlepší piloty. Letos k ní míří šampion F3 z roku 2021 Dennis Hauger. Ten loni závodil za Premu, ovšem s italskou stájí své štěstí nenašel. Dokázal sice dvakrát zvítězit, ale v šampionátu skončil až jako desátý. Letos bude tento junior Red Bullu patřit k největším favoritům v bitvě o titul. Druhá sedačka holandského týmu zůstává zatím neobsazena. Při testech na konci minulého roku si ji zkoušel Daruvala, ten se ovšem v zimě stal rezervním pilotem týmu Mahindra ve formuli E.

Za druhou nejlepší stáj loňské sezóny Carlin budou dle očekávání závodit noví junioři Red Bullu Enzo Fittipaldi a Zane Maloney. Enzo Fittipaldi tak po dvou letech opustil český Charouz Racing, pro který v minulé sezóně dokázal získat šest pódiových umístění. Zane Maloney se loni jako Staňkův kolega z Tridentu a soupeř v bitvě o titul stal vicešampionem F3.

Stáj ART dnes potvrdila, že s ní bude pokračovat Theo Pouchaire. Loni společně bojovali o titul a nakonec z toho bylo alespoň druhé místo průběžného pořadí. Druhá sedačka zatím zůstává neobsazena. Ale mohl by ji získat Victor Martins. Ten loni s francouzskou stájí vyhrál titul v F3 a zúčastnil se i posezónního testování F2 v Abú Zabí.

Oba své piloty již jmenovala Prema. Jedničkou týmu bude Federick Vesti, který přestupuje z ART. Tam však ve své nováčkovské sezóně zůstal poněkud ve stínu týmového kolegy Pourchaireho, když získal jedno vítězství a v celkovém pořadí skončil devátý. Do druhé sedačky italského týmu se posadí 17letý nováček a člen juniorské akademie Ferrari Oliver Bearman. Tento britský pilot jezdil loni za Premu již v F3, kde bojoval o titul a celkově skončil třetí.

S Hitech GP do F2 postoupil Isack Hadjar, který za britskou stáj jezdil už v roce 2022 v F3 a celkově skončil čtvrtý. Druhou sedačku získal Jak Crawford, ten minulou sezónu závodil v F3 za Premu.

U Dams pokračuje Iwasa, loni jako nováček ukázal slibné výsledky, když dokázal dvakrát zvítězit, přidal další dvě pódiová umístění a v celkovém pořadí se umístil jako pátý. Druhou sedačku obsadí Arthur Leclerc. Mladší bratr pilota Ferrari do F2 přestupuje po dvouletém působení v F3. Tam však tento člen juniorského programu Ferrari zůstal za očekáváními, když v první sezóně skončil desátý a loni šestý.

S Virtuosi zůstává Jack Doohan, v roce 2022 se ukázal v dobrém světle, když dokázal třikrát zvítězit a celkově skončil šestý. Zároveň je členem akademie Alpine, a s tímto francouzským týmem se účastnil už několika volných tréninků i posezónních testů. Jeho kolegou bude Amaury Cordeel, který přestupuje z VAR, tam však příliš nezazářil.

Ve formuli 2 se letos představí český pilot, ze scény ovšem po pěti sezónách mizí český tým. Jak již bylo mnohokrát napsáno, Charouz Racing byl odkoupen německým PHM Racing. Tým bude v sezóně 2023 sice ještě provozován Charouz racingem, ovšem závodit bude pod názvem PHM by Charouz a s německou vlajkou.

Ani jezdecké složení tentokrát nezahrnuje hvězdu, jakou byl Enzo Fittipaldi. Pilotem týmu se stal veterán série Roy Nissany, který v F2 pojede již svou šestou sezónu a znám je spíš pro své karamboly a nebezpečné chování na trati než pro dobré výsledy. Příliš se nedá očekávat ani od druhého pilota týmu nováčka Brada Benavidese. Americký pilot loni závodil ve formuli 3 za stáj Carlin. Tam ovšem patřil k nejslabším pilotům pole. 

Tým Trident, za který letos pojede Roman Staněk, ve formuli 2 nesbírá takové úspěchy jako ve formuli 3. Většinu svého působení v sérii patřil k nejslabším týmům pole. Největší úspěch zažil až loni, když s Verschoorem zvítězil ihned v úvodním závodě sezóny a pak v průběhu roku dokázal přidat tři další pódiová umístění. I tak však skončil v šampionátu na devátém místě. Teď bude i na Romanovi, který vůz číslo 20 po Verschoorovi podědil, aby se italský tým definitivně zařadil alespoň mezi týmy středu pole.

Druhým pilotem týmu se stane Clement Novalak. I ten se s týmem dobře zná ze svého působení v F3, za Trident jezdil v sezóně 2021 a v šampionátu skončil třetí. Loni pak závodil v F2 po boku šampióna Drugoviche v MP motorsport. Sám však zůstal v jeho stínu, když s pouhým jedním pódiovým umístěním skončil až jako čtrnáctý.

Loni nový tým Van Amersfoort Racing dokázal porazit Campos Racing a celkově skončil desátý. Do své druhé sezóny ve formuli 2 se chystá vstoupit se silnějším jezdeckým složením. Oranžová armáda přítomná na závodních víkendech F1 určitě ocení angažmá holandského pilota v holandském týmu. Do VAR se totiž stěhuje mezi domácími fanoušky oblíbený Richard Verschoor, který loni s Tridentem dokázal vyhrát v Bahrajnu a získal další tři pódiová umístění včetně druhého místa v Zandvoortu.

Druhá sedačka u VAR představuje velký návrat pro Juana Manuela Correu, který se po tragické nehodě ve Spa 2019 vrací do formule 2 na celou sezónu. Předchozí dva roky strávil ve formuli 3 a s VAR se účastnil již posledního závodního víkendu F2 loňské sezóny v Abú Zabí.

Jako nejslabší tým sezóny 2022 skončila stáj Campos. Ta v minulosti ukázala, že když má silné jezdce, dokáže i vyhrávat. Dle jezdeckého složení, které si pro tuto sezónu zvolila to vypadá, že návrat na výslunní se nebude konat ani letos. V týmu bude pokračovat Ralph Boschung, ten ve formuli 2 závodí už od roku 2017. Loni sice dokázal získat dvě pódia a většinu sezóny ho trápilo zranění, kvůli kterému musel několik závodních víkendů vynechat. Ovšem jeho náhradník Roberto Merhi ukázal, že vůz má mnohem větší potenciál, než z něj kdy dokázal švýcarský pilot dostat. Druhé místo v týmu obsadí nováček Kush Maini, následuje tak kroky svého bratra Arjuna, který v Camposu závodil v roce 2019.

Do doby, než se vozy formule 2 znovu objeví na trati, zbývá necelý měsíc. 14. února začínají předsezonní testy v Bahrajnu. Sezóna pak startuje na stejném okruhu 3. března.

Další článek: Znáte loga jezdců? Na internetu je pěkný kompletní přehled

Témata článku: