I když má za sebou Fernando Alonso povedenou premiéru v barvách týmu Aston Martin, stále existují věci, na které si musí v novém působišti zvyknout.
Fernando Alonso zahájil své angažmá u Astonu Martin nad očekávání dobře, když hned na úvod ve Velké ceně Bahrajnu dovezl do cíle svůj nový zelený monopost na třetí příčce.
Přesto existuje minimálně jedna věc, která španělského závodníka v Astonu Martin zatím trápí – fungování posilovače řízení.
Adaptace na systém Astonu Martin byla podle Alonsa důvodem, proč dvojnásobný mistr světa v při cestě za třetí pozicí v Bahrajnu nedokázal předjet Lewise Hamiltona hned na první pokus.
„Ještě si musím zvyknout na posilovač řízení a další věci v tomto autě. V porovnání s řešením u Alpine je trochu jiný,“ přiznal v rozhovoru pro televizi Sky Alonso, který měl s posilovačem problémy i při jeho předloňském příchodu do týmu Alpine.
Motor je srovnatelný
Kromě jiného vozu si Alonso po přestupu do Astonu Martin musí zvykat i na nový motor. Ten britské stáji dodává Mercedes.
Díky tomu se Španěl stal prvním jezdcem, který si v rámci éry hybridních motorů, datující se od sezony 2014, vyzkoušel pohonné jednotky všech čtyř současných výrobců (Ferrari, Honda, Renault a Mercedes).
„Co se pohonné jednotky týká, nemyslím si, že je tam mnoho rozdílů. Geometrie předního zavěšení se ale u jednotlivých vozů vždy liší. Ve volantu tedy cítíte jinou zpětnou vazbu, což je důvod, proč potřebuji více času v tomto voze,“ dodal Alonso.