Stále nezodpovězené otázky

Stále nezodpovězené otázky

V Sepangu jsem už v pondělí natáčel pro společnost AMG. Projíždění se po trati mi na tváři vykouzlilo úsměv. Je snadné zapomenout, jak skvělá to je trať.

Když se jezdců zeptáte na jejich nejoblíbenější trať, málokdo asi odpoví Sepang. Je ale zajímavě zvlněný, obsahuje slepé úseky přes horizont a několik opravdu šťavnatých rychlých zatáček. Projíždění se ve voze formule 1 se nic nevyrovná. Půlky z toho máte sevřené a myšlenky maximálně koncentrované. Je to krásná věc, kvůli které vlastně závodní vozy existují.

Projíždět rychlé úseky Sepangu je jedna velká radost. Piloti projdou opravdovým testem, zdejší horko a vlhkost dokáží pořádě vyčerpat. Předpokládám, že hlavním předmětem zájmu budou v Malajsii pneumatiky. Melbourne trochu uklidnilo rozbouřené vody. Trochu matoucím prvkem byl Sergio Pérez, který jel se svým sauberem a jedinou zastávku. Melbourne ale nikdy plně nereflektovalo celou sezonu. Opotřebování pneumatik bude hrát na typičtějších  závodních tratích s vyšší teplotou asfaltu větší roli.

Přestože zde budou stejné tvrdé a měkké směsi, očekávám v Malajsii poněkud odlišné výsledky. Nový systém DRS na přenastavování zadního přítlačného křídla Martinu Brundelovi i mně přidělal hodně práce navíc. Jelikož ne všichni diváci spí s Autosportem pod polštářem a nemusí mít o těchto záležitostech povědomí, museli jsme hodně vysvětlovat. Charakter poslední zatáčky v Melbourne zapříčinil, že DRS nebyl tak účinný, jak lidé doufali (nebo se obávali).

V Malajsii bude možné křídlo použít na cílové rovince. Na předešlé rovince je prostor dostat se do odstupu jedné vteřiny. Předcházející zatáčka se projíždí na trojku a není tak zatěžující na aerodynamiku. Na cílové rovince je prostor pro útočení i bránění se. Mimo ideální stopu není trať příliš špinavá, takže piloti mají spoustu místa na manévrování. Myslím, že by to mohlo přinést několik velmi zajímavých situací. První zatáčka je dost dlouhá a vozy ji mohou projet vedle sebe, aniž by se dostaly mimo trať.

Po závodě v Austrálii se ukázalo, že Red Bull nepoužíval systém KERS. To potvrdilo, že pokud neztrácíte tři desetiny vteřiny na kolo a soupeři nemají famózní starty, ušetříte si jeho nenasazením dost starostí, co se spolehlivosti týče. Je pochopitelné, že pro Red Bull bylo prioritou dostat své vozy přes šachovnicovou vlajku. Za jistotu slušného bodového zisku v prvním závodě obětování KERSu stálo, byť tím Red Bull přišel o pár desetin na kolo.

Po rozpačitém dojmu z formy McLarenu v předsezonních testech bylo překvapivé vidět tým z Wokingu v těsném závěsu za Red Bullem. Víme ale, že kapacity McLarenu pro vývoj jsou vskutku působivé. Stal se z něho hlavní soupeř Red Bullu. Stejně jako Lewisovo prohánění Seba v prvním stintu mě překvapila také špatná forma týmu Ferrari. Podle testování to nevypadalo, že by mohlo mít problémy. V Malajsii ale očekávám, že bude mnohem blíže špičce.

Přijemným překvapením závodu v Melbourne byl tým Sauber, než byl diskvalifikován, a také třetí místo Vitalije Petrova. Neměli bychom zapomínat, že Petrov ztratil na Vettela třicet vteřin, což v konečném součtu není hrozivá ztráta. Trochu to zvýrazňuje rozdíl mezi kandidáty na vítězství a středem pole. Před Petrovovým výkonem nicméně musíme smeknout.

Doporučujeme

Články odjinud