Jarno Trulli patřil k nejhlasitějším kritikům nových pneumatik Pirelli a varoval před nezvládnutelným počtem zastávek v boxech. Tato předpověď mu nevyšla, ale pro kritiku si našel jiný důvod.
Podle italského jezdce Lotusu se pneumatiky chovaly v Austrálii úplně jinak než v testech, což označil za šok. Navzdory tomu, že Pirelli na odlišnosti testovacích a závodních podmínek opakovaně upozorňovalo.
"Nejdůležitější je říct, že každý výsledek tohoto víkendu, ať už pozitivní nebo negativní, má stejnou příčinu: pneumatiky Pirelli," uvedl pro La Repubblica. "Šokovaly nás všechny. Nechci tím říct, že byly horší nebo lepší, než jsme očekávali, byly úplně jiné, jako kdyby se od testů v Barceloně změnily. V zimě jsme všichni pracovali s pneumatikami, které se okamžitě zhoršovaly. Byla to vlastnost pneumatik, o které se polemizovalo."
"Takže jsme si mysleli, že problémem bude je přimět k dostatečné výdrži. Místo toho jsme se v Melbourne ocitli s pneumatikami, které neměly problémy s výdrží, ale měli jsme obrovské potíže s jejich zahříváním."
Podle italského pilota Lotusu se pneumatiky dařilo dobře zahřívat jen Vettelovi a Hamiltonovi. "Všichni ostatní měli problémy. Někteří více, někteří méně. Dokonce i Webber. Podle mého názoru je to také důvod špatného výsledku Ferrari z kvalifikace," dodal.
Trulli se domnívá, že se jedná o závažný problém, který postihuje všechny týmy. "Potíž je ta, že neznáme jeho příčiny," pokračoval. "Stačí nepatrný rozdíl v nastavení, ve vyvážení, v teplotě trati nebo vzduchu, a dokonce v rámci stejného týmu jsou výsledky protichůdné."
"Jen se podívejte na Vettela a Webbera. Sebastian dominoval, zatímco Mark ztrácel v jednu chvíli každým kolem dvě sekundy na Alonsa. Takže to je ta skutečná výzva, pochopit, jak pneumatiky fungují. Bude to jedna z klíčových záležitostí této sezóny."