Stále na tom tvrdě pracujeme, říká Andretti o vstupu do F1

Slavné jméno Andretti by se přeci jen mohlo vrátit do formule 1. Současný šéf amerického týmu Michael Andretti stále nevzdává své snahy o vstup do „královny motorsportu“.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Stále na tom tvrdě pracujeme, říká Andretti o vstupu do F1 | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Andretti v posledních měsících podle vlastních slov dosáhl „vážně dobrého progresu“ ve snaze dostat se na startovní rošt F1. Američan původně chtěl pro vstup do šampionátu koupit tým Sauber, to ale synovi legendárního Maria Andrettiho nevyšlo. Sauber svoji budoucnost nakonec svázal s automobilkou Audi.

Nyní má Michael Andretti na stole další plán. Vstoupit do F1 v sezoně 2024 pod hlavičkou Andretti Global s pohonnými jednotkami Renault.

Pokud však odečteme velkou finanční i technologickou náročnost šampionátu, jedním z Andrettiho největších soupeřů ve snaze stát se jedenáctým týmem ve startovním poli je samotné vedení šampionátu. Šéf F1 Stefano Domenicali už v minulosti uvedl, že seriál „nečelí kvantitativním problémům“ a že osobně „nevidí žádný problém v počtu týmů ve formuli 1“.

Podle Domenicaliho navíc Andrettiho snaze nepomáhají ani Američanova mediální vyjádření a prý by měl především dodržovat příslušný protokol.

„Jde o to pochopit, že to nezáleží na tom, jak hlasitě se někdo bude projevovat. Navíc tu budou i další. Andretti svoji snahu prezentuje poměrně veřejně, jsou zde však i jiné subjekty, které k tomu přistoupily odlišně,“ uvedl Domenicali v srpnu. Nyní ho cituje magazín The Race.

„S Mariem se známe už opravdu dlouho. Snaží se svoji snahu prezentovat způsobem, o kterém předpokládá, že je správný. Já ale věřím, že zde máme nějaké vedení a konečné rozhodnutí musí padnout poté, co bude dodržen patřičný postup.“

Nyní se však po delší době znovu ozval Mariův syn Michael.

„Ano, pořád postupujeme kupředu,“ odpověděl Michael Andretti na otázku novinářů z The Race, zda – li se stále snaží o rozšíření svých aktivit také do F1.

„Pořád na tom tvrdě pracujeme. Řekl bych, že v posledních pár měsících jsme dosáhli vážného dobrého pokroku a stále se nevzdáváme.“

Klíčovým prvkem pro vstup Andrettiho týmu do „královny motorsportu“ může být také zahájení stavby nového sídla, ke kterému dojde příští týden. Nové týmové zázemí za 200 milionů dolarů vyroste nedaleko areálu letiště Indianapolis Metropolitan Airport, otevřeno má být v roce 2025 a má díky němu vzniknout 500 nových pracovních míst. Primárně má zřejmě sloužit jako zázemí pro IndyCar, nicméně v případě úspěšného vstupu Andretti Autosport do F1 by právě tam mohly vznikat nové americké monoposty.

Pokud by se ovšem značka Andretti Global skutečně objevila v F1, zcela jistě by tým také využíval nějaké logistické centrum v Evropě.

Další článek: Čím více času ubíhá, tím více jsem s tím smířený, říká Vettel o neúspěchu u Ferrari

Témata článku: ,

Aktuality

10:30 | Kubica po přechodu Orlenu k AlphaTauri nejspíše končí ve F1. Nekončí ale v motorsportu. Bude jezdit pro tým WRT v letošní sezóně WEC v kategorii LMP2. Tým potvrdil také Louise Delétraze. Třetím jezdcem ve voze 41 bude Rui Andrade. 
20:36 | Ve věku 80 let zemřel vítěz dvou grand prix Jean-Pierre Jabouille. Do historie se zapsal jako první vítěz s přeplňovaným motorem ve F1. 
19:33 | Red Bull má zítra v 15:00 prezentaci a očekává, že potvrdí spolupráci s Fordem... 
1. února | Jean Alesi se stal šéfem okruhu Paula Ricarda.. 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února