Stále na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, přiznává Alonso

Ferrari si prožívá těžké předsezónní testy, svému novému vozu stále nerozumí tak, jak by potřebovalo. Otevřeně přiznává, že na špičku zatím nepatří.
Stále na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, přiznává Alonso

"V tuto chvíli na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, ani jak bychom na tom chtěli být v Austrálii," zhodnotil po dvou dnech jezdění v Barceloně Fernando Alonso. "Ale zůstávám optimista. Stále nám zbývá šest dní testů a uvidíme, jak to půjde."

"Také je těžké říct, jak jsou na tom ostatní. Red Bull je určitě velmi silný, což je vzhledem k jejich předchozím třem rokům normální. Ale nedá se říct, že by například McLaren nebo Mercedes, u kterých se zdá, že ztrácejí, nebyly silné. Možná jsou dokonce silnější než Red Bull."

Alonso částečně potvrdil poznatky pozorovatelů na trati, podle kterých není Ferrari F2012 v zatáčkách tak dobré jako konkurence. "Z pohledu jezdce máte vždy pocit, že auto nesedí, vždy chcete víc přilnavosti," vysvětloval. "Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale ve voze si myslíte, že mají stejné problémy."

"Pokud říkáte, že ostatní nemají stejné problémy, tak problém máme my. Ale je těžké hodnotit, co dělají ostatní, není snadné je sledovat. Někdy nasadíme velmi starou sadu pneumatik a jezdíme konstantní rychlostí, pak jsme v zatáčkách velmi pomalí."

"V tu samou dobu může jet jiné auto na nových pneumatikách krátkou jízdu s malým množstvím paliva a v zatáčkách létá. Takže zvenčí se to těžko hodnotí. Ale v jedné oblasti se zlepšit potřebujeme, na výjezdech ze zatáček máme problémy, ano."

Španěl zopakoval, že se Ferrari při návrhu letošního vozu vydalo velmi odlišnou cestou než v minulosti, takže dlouho trvá, než svému novému stroji porozumí. Proto musí pořád především sbírat data o chování F2012, zatímco konkurence už provádí závodní simulace a ladí nastavení pro první závody.

"Pamatuji si, že jsme loni na konci prvních předsezónních testů odjeli závodní simulaci, ale pak jsme v Austrálii ztráceli na Red Bull jeden a půl sekundy," připomněl. "Takže odjet závodní vzdálenost je vždy dobré, ale raději budu mít výkonné auto, u kterého budeme hledat spolehlivost, než spolehlivé auto, které je pomalé."

Alonso neztrácí naději, že se Ferrari nakonec podaří udělat z F2012 vítězný vůz. Jiný cíl, než bojovat o titul, totiž mít nemůže. "V současnosti nevíme přesně, jak na tom jsme. Asi nejsme nejrychlejší, ale určitě nejsme nejpomalejší. Takže si musíme počkat, hlavně na poslední testy. S vyššími teplotami v Austrálii uvidíme, jak budou vozy fungovat. Ve třetí části kvalifikace v Melbourne pak uvidíme, jak na tom jsme."

Další článek: Button: Pokud letos nevyhrajeme, nebudeme mít na co se vymlouvat

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10