Stále na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, přiznává Alonso

Ferrari si prožívá těžké předsezónní testy, svému novému vozu stále nerozumí tak, jak by potřebovalo. Otevřeně přiznává, že na špičku zatím nepatří.
Stále na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, přiznává Alonso

"V tuto chvíli na tom nejsme tak, jak bychom chtěli, ani jak bychom na tom chtěli být v Austrálii," zhodnotil po dvou dnech jezdění v Barceloně Fernando Alonso. "Ale zůstávám optimista. Stále nám zbývá šest dní testů a uvidíme, jak to půjde."

"Také je těžké říct, jak jsou na tom ostatní. Red Bull je určitě velmi silný, což je vzhledem k jejich předchozím třem rokům normální. Ale nedá se říct, že by například McLaren nebo Mercedes, u kterých se zdá, že ztrácejí, nebyly silné. Možná jsou dokonce silnější než Red Bull."

Alonso částečně potvrdil poznatky pozorovatelů na trati, podle kterých není Ferrari F2012 v zatáčkách tak dobré jako konkurence. "Z pohledu jezdce máte vždy pocit, že auto nesedí, vždy chcete víc přilnavosti," vysvětloval. "Nevím, jak jsou na tom ostatní, ale ve voze si myslíte, že mají stejné problémy."

"Pokud říkáte, že ostatní nemají stejné problémy, tak problém máme my. Ale je těžké hodnotit, co dělají ostatní, není snadné je sledovat. Někdy nasadíme velmi starou sadu pneumatik a jezdíme konstantní rychlostí, pak jsme v zatáčkách velmi pomalí."

"V tu samou dobu může jet jiné auto na nových pneumatikách krátkou jízdu s malým množstvím paliva a v zatáčkách létá. Takže zvenčí se to těžko hodnotí. Ale v jedné oblasti se zlepšit potřebujeme, na výjezdech ze zatáček máme problémy, ano."

Španěl zopakoval, že se Ferrari při návrhu letošního vozu vydalo velmi odlišnou cestou než v minulosti, takže dlouho trvá, než svému novému stroji porozumí. Proto musí pořád především sbírat data o chování F2012, zatímco konkurence už provádí závodní simulace a ladí nastavení pro první závody.

"Pamatuji si, že jsme loni na konci prvních předsezónních testů odjeli závodní simulaci, ale pak jsme v Austrálii ztráceli na Red Bull jeden a půl sekundy," připomněl. "Takže odjet závodní vzdálenost je vždy dobré, ale raději budu mít výkonné auto, u kterého budeme hledat spolehlivost, než spolehlivé auto, které je pomalé."

Alonso neztrácí naději, že se Ferrari nakonec podaří udělat z F2012 vítězný vůz. Jiný cíl, než bojovat o titul, totiž mít nemůže. "V současnosti nevíme přesně, jak na tom jsme. Asi nejsme nejrychlejší, ale určitě nejsme nejpomalejší. Takže si musíme počkat, hlavně na poslední testy. S vyššími teplotami v Austrálii uvidíme, jak budou vozy fungovat. Ve třetí části kvalifikace v Melbourne pak uvidíme, jak na tom jsme."

Další článek: Button: Pokud letos nevyhrajeme, nebudeme mít na co se vymlouvat

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.