Po konci závodu se na sociálních sítích začaly objevovat fotografie „špatného“ postavení Maxe Verstappena na startovním roštu.
Max Verstappen stojí na roštu jinak než soupeři okolo něj. V současné době ale není vyšetřován.
S postavením na startu měl v Bahrajnu problém Ocon a v Džiddě pak Fernando Alonso. Oba stáli mimo startovní box směrem do strany, čímž nezískali žádnou výhodu, ale špatné postavení je špatné postavení, a tak dostali trest 5 sekund. Od Austrálie je startovní box širší o 20 cm.
Verstappen stojí více vpředu, než by lahodilo oku fanouška, ale pravidla tím zřejmě neporušil. Respektive je neporušil určitě podle dostupných záběrů. Stojí sice za žlutou čárou, ale ta funguje jen jako pomůcka pro jezdce, který toho z kokpitu moc nevidí – nevidí ani přední křídlo natož bílé čáry startovního boxu.
Klíčový je tedy samotný startovní box. Podle pravidel se ho mohou kola vozu dotýkat, ale nesmí být za ním. Jezdci se většinou tomuto scénáři snaží vyhnout – jednak kvůli tomu, aby nebyli nějaký ten centimetr za čárou (trest je pak rozhodně přísnější než 5 sekund), ale také kvůli tomu, že bílá čára má o něco menší přilnavost.
Situaci upravuje Mezinárodní sportovní řád (článek 8.6.1. a), který uvádí, že vůz musí stát „bez jakékoliv části kontaktní plochy jeho předních pneumatik mimo čáry (přední a boční) v době startovního signálu.“ Z tohoto řádu pak danou část přebírají i sportovní pravidla.