Formuli 1 začala letní přestávka a sezona bude pokračovat až na konci srpna v Zandvoortu. Skvělou formulovou podívanou však už tento víkend nabídne severočeský Autodrom Most. Právě tam totiž bude pokračovat středoevropské mistrovství F4, ve kterém závodí i Oscar Wurz, syn účastníka 69 Grand Prix F1 a dvojnásobného vítěze 24 hodin Le Mans Alexe Wurze. Kromě toho se mohou diváci těšit i na bitvy vozů TCR a silných speciálů GT3.
Lídr šampionátu Oscar Wurz z týmu Jenzer Motorsport letos vyhrál dva závody a má 67bodový náskok před Kirillem Kutskovem z Maffi Racing. Ve třech odjetých podnicích historicky druhé sezony F4 CEZ bodovalo dvaadvacet závodníků a na nejvyšším stupínku vítězů stanulo sedm jezdců. A mezi nimi figuruje i Čech Max Karhan, který dosáhl na jedinečný úspěch při posledním podniku na Slovakia Ringu. Karhan je Wurzovým týmovým kolegou, a zatímco na Slovensku ovládl první dvě jízdy Wurz, v té třetí se prosadil Karhan. Jedinečný víkendový úspěch českých barev ještě podtrhl druhým místem v druhém sprintu Miroslav Mikeš z týmu JMT Motorsport.
Nadcházející podnik v Mostě bude pro Karhana a Mikeše domácím závodem. Okruh dokonale znají a oba zde loni excelovali jak na suchu, tak i na vodě. Očekávání jsou proto velká. Karhan se v průběžném hodnocení drží na třetím místě za lídrem Wurzem a druhým Kutskovem. Mikeš je hned za Karhanem se ztrátou pouhých šesti bodů. Je tedy jasné, že čeští mladíci, kteří spolu soupeřili už v motokárách, mají jasný cíl – porazit jeden druhého. Tím však výčet českých barev nekončí. Své první zkušenosti s monopostem F4 letos získávají členové akademie F4 CEZ Marek Mičík a Michelle Jandová, která je jednou ze tří mladých slečen ve startovním poli. Těmi dalšími jsou Polky Michalina Sabaj z týmu AS Motorsport a Kornelia Olkucka z Maffi Racing.
Kromě českých jezdců najdeme ve startovním poli i tři české týmy. Novým jménem v šampionátu je F4 CEZ Academy Club AČR, který převzal techniku po SAPE Motorsport a bude nasazovat členy akademie F4 CEZ. Stáj Orlen Janík Motorsport letos rozprostřela své aktivity i do F4 s Polákem Franciszkem Halatnikem. V neposlední řadě je tu stáj JMT Racing. Nadcházející podnik v Mostě tak slibuje atraktivní podívanou na mladé talentované závodníky, kteří sní o kariéře ve formuli 1. K tomu ale vede ještě dlouhá pouť přes formuli 3 a formuli 2. Každopádně F4 CEZ je prvním krokem, který mohou v cestě za svým snem učinit.
Lákadlem jsou i speciály GT3
Na ty se mohou fanoušci těšit v rámci okruhového mistrovství zóny střední Evropy ESET Cup. Kategorii GT3 ve sprintu prozatím vévodí Antal Zsigo, jenž letos přeskočil z BMW M4 GT4 na rychlejší specifikaci GT3. A vede si velmi dobře. Na kontě má už pět výher a drží čelo průběžného pořadí. Druhý Adam Konopka s Lamborghini Huracán už ztrácí 12.5 bodu, což není málo, na druhou stranu ještě zbývá odjet šest závodů. Vyrovnaná situace panuje ve vytrvalostních závodech. Kategorii GT3 vévodí Miro Konopka s Lamborghini
Huracán GT3 a Gregor Zsigo s BMW M6 GT3, kteří mají shodný počet bodů. A hned za nimi se ztrátou 7.5 bodu je Antal Zsigo.
Kromě formulí 4, speciálů GT3 a cupových závodů nabídne nadcházející mostecký víkend i pokračování mistrovství východní Evropy cestovních vozů TCR. Po třech podnicích na Balaton Parku, Red Bull Ringu a Slovakia Ringu je situace na čele průběžného hodnocení jezdců velmi vyrovnaná. Maťo Homola z týmu Hyundai Janík Motorsport vede tabulku s
127 body, druhý Attila Bucsi z týmu M1RA Motorsport ztrácí pouhých šest bodů. Pokud jde o počet výher, situace je naprosto vyrovnaná. Homola dovedl svůj Hyundai Elantra ke třem prvenstvím – pokaždé v prvním sprintu závodního víkendu. Bucsi se starším modelem Hyundai i30 N TCR vždy triumfoval v druhém víkendovém sprintu.
Veškeré informace o závodním víkendu v Mostě včetně diváckého harmonogramu naleznete zde.