Srovnání Schumachera a Rosberga umožní až pneumatiky Pirelli, míní Brawn

Michael Schumacher nemůže naplno využít své schopnosti, protože monopost týmu Mercedes neumí pracovat s pneumatikami. Situace by se měla změnit příští rok.
Srovnání Schumachera a Rosberga umožní až pneumatiky Pirelli, míní Brawn

"Michaelův jezdecký styl hodně závisí na silných předních pneumatikách, které vydrží jeho tvrdé brzdění a způsob zatáčení," vysvětloval Ross Brawn pro oficiální stránky formule 1. "Nico prostě lépe pochopil, jak se současnými předními pneumatikami zacházet. Musím říct, že jsou letošní přední pneumatiky velmi neobvyklé. Je to z toho důvodu, že FIA chtěla podpořit KERS a požádala Bridgestone, aby vyvinul pneumatiky, které budou vyhovovat určitému rozložení hmotnosti. Tak vznikly pneumatiky se specifickými vlastnostmi."

Pomoci Schumacherovi by měl nejen Mercedes vývojem nového vozu, ale také příchod nových pneumatik. "O jejich vlastnostech máme zatím jen málo informací, ale neočekávám, že Pirelli budou tak specifické, jako letošní Bridgestony," řekl Brawn. "Dokonce se z roku 2009 na rok 2010 zhoršily, což jsme nepředpokládali, a proto jsme to nevzali v úvahu u rozložení hmotnosti."

To jsou podle Brawna hlavní příčiny problémů Michaela Schumachera. Loňské pneumatiky by mu zřejmě vyhovovaly víc, ale do sezóny by býval musel nastoupit bez předchozího testování, takže by lepší výsledky než letos pravděpodobně neměl. Svůj potenciál by měl bývalý mistr světa znovu ukázat v sezóně 2011. "Očekáváme, že příští rok budou pneumatiky Pirelli lépe sedět Michaelovu jezdeckému stylu a teprve v tu chvíli zjistíme, jestli je Nico skutečně rychlejší než Michael," předpověděl Brawn.

Srovnání s Rosbergem nevychází pro Schumachera v letošní sezóně lichotivě, ale podle Brawna sedminásobný mistr světa ze svého umění nic neztratil, jen má nevyhovující vůz. "Když se podíváte na telemetrická data z rychlých zatáček nebo na jeho reakční časy, když vůz uklouzne při brzdění, nevidím žádný rozdíl," srovnával Brawn s dobami největší Schumacherovy slávy. "Pořád je to ten starý dobrý Michael. Ale v pomalých zatáčkách nedokáže naplno využít pneumatiky jako Nico. Nico v tomto ohledu nastavil laťku velmi vysoko. Ale myslím, že pro Michaela je to OK, protože jasně vidí, kde se musí zlepšit. Předpovídám, že v roce 2011 znovu uvidíme skutečného Michaela, až mu dáme lepší auto."

I když Schumacher Podle Brawna není horší jezdec než býval, v něčem se přeci jen změnil. A k lepšímu. "Je uvolněnější," prozradil šéf Mercedesu GP. "Před pěti lety by takovou situaci velmi těžce zvládal. Je mnohem klidnější a vyspělejší. Ale to neznamená méně ambiciózní nebo méně odhodlaný. Opravdu na mě zapůsobilo, jak zůstává klidný." Šéf německé stáje ale přiznal, že kdyby podobné výkony podával nováček, kladl by si otázky o jeho schopnostech a mohl by mu hrozit vyhazov. O Schumacherovi ale nepochybuje.

Brawn proto vyloučil, že by Schumacher odešel na konci letošní sezóny od rozdělané práce. Jestli bude chtít německý pilot někdy přejít do vedení týmu, Brawn neví, protože se s ním o tom nikdy nebavil, ale silně o tom pochybuje.

Další článek: Hamilton: Ztráta na vedení v šampionátu je bezvýznamná

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00