Nemůže to být jasnější. Pohonná jednotka Mercedesu se zlepšila. Srovnání letošních časů z kvalifikace s těmi loňskými to potvrzuje.
Předpokládá se, že se pohonná jednotka Mercedesu během zimy výrazně zlepšila. Red Bull má problémy se svým vozem a pohonná jednotka Ferrari se naopak po technických směrnicích, dohodě s FIA a zavedení dalšího senzoru průtoku paliva zhoršila.
Silverstone je poměrně náročný na pohonnou jednotku. Srovnání letošních a loňských časů potvrzuje výše popsané o pohonných jednotkách Mercedesu a Ferrari.
Nejvíce meziročně zrychlily tři týmy s motory Mercedes. Za nimi jsou týmy s motory Renault. V případě McLarenu jde o zlepšení o tři desetiny. Je možné, že část z toho jde na vrub zlepšení pohonné jednotky Renault, ale spíše to bude zlepšení samotného šasi.
Red Bull a AlphaTauri zůstaly více méně na svém. Týmy s motory Ferrari pak zaznamenaly meziroční propad. Nejméně samotné Ferrari a to možná i díky velmi dobrému kolu Charlese Leclerca. Alfa Romeo a Haas ztratily už propastných 7, respektive 8 desetin.
Letošní časy versus loňské
- Racing Point: -0,810
- Mercedes: -0,790
- Williams: -0,697
- McLaren: -0,297
- Renault: -0,173
- Red Bull: 0,049
- AlphaTauri: 0,156
- Ferrari: 0,255
- Alfa Romeo: 0,715
- Haas: 0,811