Závod poznamenal déšť i safety car.
Je tu další závodní víkend formule 2, který se tentokrát koná na Circuit de Catalunya u Barcelony.
Do sobotního sprintu startoval z pole position Cordeel z týmu Virtuosi. V první startovní řadě ho doplnil Crawford. Jako třetí startoval Vesti, vedle něj se postavil Martins. Třetí řadu obsadili Hauger s Iwasou.
V Barceloně sice bylo předchozí dny pěkně, před sobotním sprintem se ale hustě rozpršelo. Všichni piloti tak do závodu vyrazili na pneumatikách do mokra. Zároveň ale špatné počasí vedlo k tomu, že závod musel být odstartován za safety carem.
Ale naštěstí hned po startu zavlála zelená vlajka a pilotům bylo dovoleno závodit. Cordeel si bezpečně pohlídal vedení. Ovšem hned za ním došlo ke šťouchancům mezi Crawfordem a Vestim. Pilot Premy to odnesl jen tím, že projel zatáčku příliš zeširoka, ale svou pozici si dokázal udržet. Kdežto Crawford si po vzájemném kontaktu poničil vůz, musel zajet do boxů a závod tím pro něj skončil.
Vesti se vzájemným kontaktem nijak nenechal vyvést z míry. Naopak začal útočit na Cordeela, bez větších potíží ho předjel a ujal se vedení v závodě. Na čele si ihned začal budovat náskok.
Ač déšť neustával, na trati se závodilo dál. Cordeela překonal i Martins a posunul se na druhé místo.
V jeden moment Cordeel uklouzl, ale smyk dokázal vyrovnat a prozatím se držel alespoň na třetí pozici.
Vpřed se pomalu posouval Pourchaire. V 11. kole překonal Doohana a dostal se na páté místo. Poté byl Cordeel moc široký, měl sice štěstí, že neuvízl v únikové zóně, ale propadl se polem zpět.
Podmínky na trati se začaly lepšit a deset kol před cílem se Maini, Daruvala a Maloney rozhodli zariskovat a zajeli přezout na pneumatiky do sucha. O kolo později je pak do boxů následoval i Correa s Benavidesem.
A jelikož se Daruvalovi podařilo na hladkých pneumatikách zajet nejrychlejší kolo závodu, nechali se k výměně pneumatik v dalším kole strhnout i Novalak, Nissany and Boschung.
Ovšem ne každému se tak dařilo, Correa skončil na hladkých pneumatikách mimo trať a do závodu musel být nasazen safety car. Tak dostali příležitost vyměnit pneumatiky i vedoucí piloti, bez toho, aby riskovali ztrátu pozic. Na trať se všichni vrátili v nezměněném pořadí. O dvě kola později se začalo znovu závodit.
Po restartu se Vestimu povedlo bez problémů uhájit vedoucí příčku před Martinsem. Na čerstvých pneumatikách se však dařilo Pourchairemu, nejdříve překonal Haugera a posunul se na třetí místo. Dále zaútočil i na svého týmového kolegu Martinse a získal tak pro sebe druhou příčku.
Pak již však vypršel čas závodu, takže piloti mohli odjet již jen poslední kolo. Pourchaire se ještě snažil útočit na Vestiho, ale překonat se mu ho již nepodařilo.
Vesti tak získal již své třetí letošní vítězství. Na stupně vítězů ho doprovodila dvojice pilotů ART Pourchaire a Martins.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
1.104 |
26 |
2 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
4.626 |
26 |
3 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
5.184 |
26 |
4 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
5.661 |
26 |
5 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
7.020 |
26 |
6 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
7.486 |
26 |
7 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
9.864 |
26 |
8 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
10.215 |
26 |
9 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
12.387 |
26 |
10 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
12.821 |
26 |
11 |
Clément Novalak |
Trident |
13.951 |
26 |
12 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
14.329 |
26 |
13 |
Roman Staněk |
Trident |
14.657 |
26 |
14 |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
16.056 |
26 |
15 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
16.922 |
26 |
16 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
20.832 |
26 |
17 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
1'00.844 |
26 |
18 |
Kush Maini |
Campos Racing |
|
26 |
19 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
|
25 |
20 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
|
25 |
- |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
|
18 |
- |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
|
1 |