Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje

Na scéně sportovních vozů a vytrvalostních závodů se chystá revoluce v podobě nástupu nových pravidel, která nahradí současné technické regule končící třídy LMP 1. Začátek nové éry láká řadu automobilek včetně Ferrari.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Už od příští sezony 2021 budou současné prototypy LMP 1 ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC a v Le Mans vystřídány novou kategorií Le Mans Hypercar. Od roku 2022 navíc vejdou v platnost nová pravidla pro sportovní prototypy LMDh, která budou společná pro WEC a pro zámořský seriál IMSA WSC.

Týmům a automobilkám bude díky tomu umožněno startovat v největších amerických závodech sportovních vozů 24 hodin v Daytoně a 12 hodin na Sebringu i ve francouzském Le Mans se shodnou technikou. Ve WEC poté budou vozy LMDh závodit ve stejné kategorii s „hypervozy“.

Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

Vytvoření globálních pravidel pro prototypy je velkým lákadlem pro Ferrari, které by tak mohlo v největších vytrvalostních závodech bojovat o celkové triumfy, nikoliv pouze o dílčí vítězství v rámci kategorií pro vozy GT, jak je tomu doposud.

Možnosti vývoje nového sportovního prototypu značky Ferrari je nakloněn šéf oddělení GT italské automobilky Antonello Coletta. Ferrari se zajímá především o pravidla LMDh, která se soustředí na trvale udržitelné finanční náklady a nízké roční rozpočty.

„Ferrari pečlivě sleduje vývoj nové nejvyšší kategorie pro vytrvalostní závody. V tuto chvíli stále zbývá konkretizovat některé nejasnosti u technické stránky pravidel, pravidla sportovní by měla být brzy známá,“ uvedl Coletta pro sportscar365.com.

Šampion F2 de Vries se stal rezervním a testovacím pilotem Toyoty

Šampion F2 de Vries se stal rezervním a testovacím pilotem Toyoty

„Zahájili jsme technickou analýzu a zvažujeme výhody a nevýhody technických pravidel. Na konci sezony (v listopadu) chceme rozhodnout o tom, zda – li a popřípadě v jaké konfiguraci do nové kategorie vstoupíme.“

„Zatím neexistují žádné návrhy, protože jsme stále ve fázi objevování.“

Koronavirus nehraje roli

Podle Coletty by start nového závodního programu u Ferrari neměla ohrozit ani ekonomická krize vyvolaná světovou pandemií nového typu koronaviru.

„Není pochyb o tom, že prožíváme obtížné historické období. Pochopitelně nemohu mluvit za všechny, mohu ale potvrdit, že Ferrari pokračuje ve všech sportovních programech.“

„Jsme spolehlivá společnost, velmi zaměřená na ekonomické a finanční potíže a přesně díky tomu jsme byli schopni se vypořádat s nastalou situací.“

McLaren zvažuje vstup do WEC a IMSA, ve hře je návrat do Le Mans

McLaren zvažuje vstup do WEC a IMSA, ve hře je návrat do Le Mans

„V tuto chvíli si nemyslím, že by koronavirus měl mít vliv na naše rozhodnutí o vstupu do nejvyšší kategorie.“ 

Dosud poslední sportovní prototyp 333 SP odhalilo Ferrari v roce 1993 a účastnilo se s ním šampionátů IMSA GT a FIA Sportscar Championship.

V posledních dekádách se Ferrari na scéně sportovních vozů angažuje pouze s vozy GT, aktuálně to je s modelem 488 GTE ve FIA WEC a v zámořském IMSA WSC a s modelem 488 GT3 v různých sériích pro vozy GT3 po celém světě včetně Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge nebo ADAC GT Masters.

Další článek: Alonso (ne)toxický, Alonso okysličený. Proč si Renault opět vybral právě jeho?

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10