Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje

Na scéně sportovních vozů a vytrvalostních závodů se chystá revoluce v podobě nástupu nových pravidel, která nahradí současné technické regule končící třídy LMP 1. Začátek nové éry láká řadu automobilek včetně Ferrari.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Už od příští sezony 2021 budou současné prototypy LMP 1 ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC a v Le Mans vystřídány novou kategorií Le Mans Hypercar. Od roku 2022 navíc vejdou v platnost nová pravidla pro sportovní prototypy LMDh, která budou společná pro WEC a pro zámořský seriál IMSA WSC.

Týmům a automobilkám bude díky tomu umožněno startovat v největších amerických závodech sportovních vozů 24 hodin v Daytoně a 12 hodin na Sebringu i ve francouzském Le Mans se shodnou technikou. Ve WEC poté budou vozy LMDh závodit ve stejné kategorii s „hypervozy“.

Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

Americký Glickenhaus potvrdil účast ve WEC a start v Le Mans

Vytvoření globálních pravidel pro prototypy je velkým lákadlem pro Ferrari, které by tak mohlo v největších vytrvalostních závodech bojovat o celkové triumfy, nikoliv pouze o dílčí vítězství v rámci kategorií pro vozy GT, jak je tomu doposud.

Možnosti vývoje nového sportovního prototypu značky Ferrari je nakloněn šéf oddělení GT italské automobilky Antonello Coletta. Ferrari se zajímá především o pravidla LMDh, která se soustředí na trvale udržitelné finanční náklady a nízké roční rozpočty.

„Ferrari pečlivě sleduje vývoj nové nejvyšší kategorie pro vytrvalostní závody. V tuto chvíli stále zbývá konkretizovat některé nejasnosti u technické stránky pravidel, pravidla sportovní by měla být brzy známá,“ uvedl Coletta pro sportscar365.com.

Šampion F2 de Vries se stal rezervním a testovacím pilotem Toyoty

Šampion F2 de Vries se stal rezervním a testovacím pilotem Toyoty

„Zahájili jsme technickou analýzu a zvažujeme výhody a nevýhody technických pravidel. Na konci sezony (v listopadu) chceme rozhodnout o tom, zda – li a popřípadě v jaké konfiguraci do nové kategorie vstoupíme.“

„Zatím neexistují žádné návrhy, protože jsme stále ve fázi objevování.“

Koronavirus nehraje roli

Podle Coletty by start nového závodního programu u Ferrari neměla ohrozit ani ekonomická krize vyvolaná světovou pandemií nového typu koronaviru.

„Není pochyb o tom, že prožíváme obtížné historické období. Pochopitelně nemohu mluvit za všechny, mohu ale potvrdit, že Ferrari pokračuje ve všech sportovních programech.“

„Jsme spolehlivá společnost, velmi zaměřená na ekonomické a finanční potíže a přesně díky tomu jsme byli schopni se vypořádat s nastalou situací.“

McLaren zvažuje vstup do WEC a IMSA, ve hře je návrat do Le Mans

McLaren zvažuje vstup do WEC a IMSA, ve hře je návrat do Le Mans

„V tuto chvíli si nemyslím, že by koronavirus měl mít vliv na naše rozhodnutí o vstupu do nejvyšší kategorie.“ 

Dosud poslední sportovní prototyp 333 SP odhalilo Ferrari v roce 1993 a účastnilo se s ním šampionátů IMSA GT a FIA Sportscar Championship.

V posledních dekádách se Ferrari na scéně sportovních vozů angažuje pouze s vozy GT, aktuálně to je s modelem 488 GTE ve FIA WEC a v zámořském IMSA WSC a s modelem 488 GT3 v různých sériích pro vozy GT3 po celém světě včetně Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge nebo ADAC GT Masters.

Další článek: Alonso (ne)toxický, Alonso okysličený. Proč si Renault opět vybral právě jeho?

11:25 | Roy Nissany nastoupí v pátek do prvního tréninku za Williams. Nahradí Russella.
9. srpna | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
9. srpna | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10