Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sportovní prototypy? Možnost, kterou Ferrari reálně zvažuje

Na scéně sportovních vozů a vytrvalostních závodů se chystá revoluce v podobě nástupu nových pravidel, která nahradí současné technické regule končící třídy LMP 1. Začátek nové éry láká řadu automobilek včetně Ferrari.

Už od příští sezony 2021 budou současné prototypy LMP 1 ve světovém vytrvalostním šampionátu FIA WEC a v Le Mans vystřídány novou kategorií Le Mans Hypercar. Od roku 2022 navíc vejdou v platnost nová pravidla pro sportovní prototypy LMDh, která budou společná pro WEC a pro zámořský seriál IMSA WSC.

Týmům a automobilkám bude díky tomu umožněno startovat v největších amerických závodech sportovních vozů 24 hodin v Daytoně a 12 hodin na Sebringu i ve francouzském Le Mans se shodnou technikou. Ve WEC poté budou vozy LMDh závodit ve stejné kategorii s „hypervozy“.

Vytvoření globálních pravidel pro prototypy je velkým lákadlem pro Ferrari, které by tak mohlo v největších vytrvalostních závodech bojovat o celkové triumfy, nikoliv pouze o dílčí vítězství v rámci kategorií pro vozy GT, jak je tomu doposud.

Možnosti vývoje nového sportovního prototypu značky Ferrari je nakloněn šéf oddělení GT italské automobilky Antonello Coletta. Ferrari se zajímá především o pravidla LMDh, která se soustředí na trvale udržitelné finanční náklady a nízké roční rozpočty.

„Ferrari pečlivě sleduje vývoj nové nejvyšší kategorie pro vytrvalostní závody. V tuto chvíli stále zbývá konkretizovat některé nejasnosti u technické stránky pravidel, pravidla sportovní by měla být brzy známá,“ uvedl Coletta pro sportscar365.com.

„Zahájili jsme technickou analýzu a zvažujeme výhody a nevýhody technických pravidel. Na konci sezony (v listopadu) chceme rozhodnout o tom, zda – li a popřípadě v jaké konfiguraci do nové kategorie vstoupíme.“

„Zatím neexistují žádné návrhy, protože jsme stále ve fázi objevování.“

Koronavirus nehraje roli

Podle Coletty by start nového závodního programu u Ferrari neměla ohrozit ani ekonomická krize vyvolaná světovou pandemií nového typu koronaviru.

„Není pochyb o tom, že prožíváme obtížné historické období. Pochopitelně nemohu mluvit za všechny, mohu ale potvrdit, že Ferrari pokračuje ve všech sportovních programech.“

„Jsme spolehlivá společnost, velmi zaměřená na ekonomické a finanční potíže a přesně díky tomu jsme byli schopni se vypořádat s nastalou situací.“

„V tuto chvíli si nemyslím, že by koronavirus měl mít vliv na naše rozhodnutí o vstupu do nejvyšší kategorie.“ 

Dosud poslední sportovní prototyp 333 SP odhalilo Ferrari v roce 1993 a účastnilo se s ním šampionátů IMSA GT a FIA Sportscar Championship.

V posledních dekádách se Ferrari na scéně sportovních vozů angažuje pouze s vozy GT, aktuálně to je s modelem 488 GTE ve FIA WEC a v zámořském IMSA WSC a s modelem 488 GT3 v různých sériích pro vozy GT3 po celém světě včetně Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge nebo ADAC GT Masters.

Doporučujeme

Články odjinud