FIA zveřejnila plné znění pravidel pro letošní sezónu. V těch sportovních se největší změny týkají bránění pozic a safety caru.
Změny v pravidlech se dostávaly na veřejnost postupně už loni, jejich přehled jsme uvedli zde. Kompletní znění regulí ale dostala veřejnost k dispozici až dnes.
Souboje
Pozornost si zaslouží především článek 20.3 Sportovních pravidel, který reguluje souboje na trati: "Při bránění pozice není dovoleno změnit pozici více než jednou. Jezdec, který bránil svoji pozici mimo závodní stoupu a pak se do ní vrací, by měl při nájezdu do zatáčky ponechat volný prostor mezi okrajem trati a svým vlastním autem alespoň o velikosti šířky vozu."
Světová rada loni také schválila, že si jezdci nebudou smět zkracovat trať například jako Sebastian Vettel v zaváděcím kole korejské kvalifikace. V pravidlech to FIA zachytila v článku 20.2 takto: "Jezdec nesmí opustit trať bez ospravedlnitelného důvodu."
Safety car
Letos bude znovu umožněno vozům, které při výjezdu safety caru ztrácejí jedno a více kol na vedoucího jezdce, aby předjely startovní pole a zařadily se na jeho konec. Je to z toho důvodu, aby při restartu nepřekážely ostatním v bojích o pozice.
Důležité ale je, že to vedení závodu nemusí umožnit při každém výjezdu safety caru. Pokud na to podle ředitele závodu nebudou vhodné podmínky, předjíždění nepovolí a jezdci o kolo zpět budou muset zůstat pod safety carem na svých místech.
Výjimky pro zákaz noční práce
V loňské sezóně platil ve formuli 1 zákaz noční práce, který byl zacílen na členy týmu, jejichž práce souvisí se závoděním, tedy především na mechaniky a inženýry. V Singapuru ale došlo k několika nedorozuměním a FIA udělovala tresty i za lidi od sponzorů, médií apod. Letošní pravidla už obsahují výjimku, podle které se zákaz noční práce na okruzích nevztahuje na pracovníky cateringu, médií a marketingu týmů.
Kompletní znění pravidel v angličtině je zde.