Oscar Piastri se na začátku závodu dostal před Maxe Verstappena. Pravděpodobně by si dojel i pro vítězství, kdyby neporušil pravidla za safety carem.
Safety car zhasl světla a chystal se na návrat do boxů. Vedoucí jezdec ho nechává odjet a udává tempo. Piastri ale zpomalil opravdu hodně a zaskočil druhého Verstappena, který se dokonce dostal před něj.
„(...) vůz 81 (Piastri) náhle prudce zabrzdil (brzdný tlak 59,2 psi) a snížil rychlost uprostřed rovinky mezi T14 a T15 z 218 km/h na 52 km/h, v důsledku čehož musel vůz 1 (Verstappen) provést úhybný manévr, aby se vyhnul kolizi,“ uvedli sportovní komisaři.
„To na okamžik vedlo k tomu, že vůz 1 nevyhnutelně předjel vůz 81 s tím, že mu tuto pozici okamžitě vrátil. Podle článku 55.15 Sportovních předpisů FIA musel vůz 81 od okamžiku zhasnutí světel safety caru pokračovat v jízdě rychlostí, která nezahrnovala žádné nepředvídatelné brzdění ani jiný manévr, který by mohl ohrozit ostatní jezdce.“
„To, co vůz 81 udělal, bylo jasným porušením tohoto článku. V souladu s pokyny pro udělování trestů jsme vozu 81 uložili časový trest 10 sekund.“
Piastri také dostal 2 trestné body a celkově jich má 6.
V Kanadě byl v čele závodu Russell a situace do jisté míry připomínala Piastriho incident. Red Bull podal protest, ale podle sportovních komisařů si Russell počínal normálně. Russell tehdy použil tlak na brzdový pedál na úrovni 30 psi.