Sportovní komisaři zdůvodnili penalizaci pro Piastriho | Foto: Getty Images /  Mark Thompson

Foto: Getty Images /  Mark Thompson

Sportovní komisaři zdůvodnili penalizaci pro Piastriho

Oscar Piastri se na začátku závodu dostal před Maxe Verstappena. Pravděpodobně by si dojel i pro vítězství, kdyby neporušil pravidla za safety carem.

Safety car zhasl světla a chystal se na návrat do boxů. Vedoucí jezdec ho nechává odjet a udává tempo. Piastri ale zpomalil opravdu hodně a zaskočil druhého Verstappena, který se dokonce dostal před něj.

„(...) vůz 81 (Piastri) náhle prudce zabrzdil (brzdný tlak 59,2 psi) a snížil rychlost uprostřed rovinky mezi T14 a T15 z 218 km/h na 52 km/h, v důsledku čehož musel vůz 1 (Verstappen) provést úhybný manévr, aby se vyhnul kolizi,“ uvedli sportovní komisaři.

„To na okamžik vedlo k tomu, že vůz 1 nevyhnutelně předjel vůz 81 s tím, že mu tuto pozici okamžitě vrátil. Podle článku 55.15 Sportovních předpisů FIA musel vůz 81 od okamžiku zhasnutí světel safety caru pokračovat v jízdě rychlostí, která nezahrnovala žádné nepředvídatelné brzdění ani jiný manévr, který by mohl ohrozit ostatní jezdce.“

„To, co vůz 81 udělal, bylo jasným porušením tohoto článku. V souladu s pokyny pro udělování trestů jsme vozu 81 uložili časový trest 10 sekund.“

Piastri také dostal 2 trestné body a celkově jich má 6.

V Kanadě byl v čele závodu Russell a situace do jisté míry připomínala Piastriho incident. Red Bull podal protest, ale podle sportovních komisařů si Russell počínal normálně. Russell tehdy použil tlak na brzdový pedál na úrovni 30 psi. 

Zdroj: FIA

Doporučujeme

Články odjinud