Sportovní komisaři se nenudili. Hadjar po nárazu do Antonelliho bez trestu, Cunoda sbírá další trestné body | Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

Sportovní komisaři se nenudili. Hadjar po nárazu do Antonelliho bez trestu, Cunoda sbírá další trestné body

Velká cena Velké Británie přinesla mnoho dramatických momentů, mnoho příběhů, ale také řadu incidentů, na které se museli podívat sportovní komisaři.

Pro průběh závodu byla samozřejmě nejdůležitější penalizace pro Oscara Piastriho. Za porušení pravidel pod safety carem dostal penalizaci 10 sekund – podrobnosti o rozhodnutí sportovních komisařů jsme popsali v samostatném článku.

Nebyl to ale jediný incident.

Cunoda dostal 10 sekund

Júki Cunoda dostal penalizaci 10 sekund za kolizi s Oliverem Bearmanem. Kromě časového trestu dostal také 1 trestný bod. Cunoda získal trestné body ve třech po sobě jdoucích závodech. V Kanadě byl potrestán za předjíždění Oscara Piastriho pod červenou vlajkou a v Rakousku za kolizi s Francem Colapintem. Celkem má nyní 5 trestných bodů. 

„Vůz 87 (Bearman) předjížděl vůz 22 (Cunoda) v zatáčce 6 po vnější straně. Vůz 87 byl na vrcholu zatáčky daleko před vozem 22. Vůz 87 měl na vrcholu zatáčky zjevně přední nápravu před přední nápravou vozu 22 a jel kontrolovaně. Vůz 87 měl proto právo na průjezd zatáčkou,“ uvedli sportovní komisaři.

„Vůz 22 měl mírně přetáčivý smyk, který vyústil v kolizi s vozem 87. Vůz 87 se pak na výjezdu ze 6. zatáčky roztočil a musel opustit trať a vrátit se na ni za 7. zatáčkou. Proto jsme vozu 22 udělili 10sekundovou penalizaci za způsobení kolize. Vzali jsme však na vědomí složité podmínky na trati a udělili jsme 1 trestný bod.“

Hadjar bez trestu

Isack Hadjar narazil zezadu do Antonelliho a následně do bariér. Pro jezdce Racing Bulls závod skončil hned, pro Antonelliho o pár kol později. 

Oba jezdci byli po závodě předvoláni před sportovní komisaře, ale trest udělen nebyl.

„Vůz 6 (Hadjar) narazil v zatáčce 9 za hustého deště do zadní části vozu 12 (Antonelli) a následně do bariér,“ uvedli sportovní komisaři.

„Oba jezdci uvedli, že v dešti byla tak špatná viditelnost, že před sebou prostě nic neviděli. Jezdec vozu 12 uvedl, že kvůli silnému dešti zpomalil dříve než obvykle. To vůz 6 překvapilo. Došlo ke srážce, která však byla nevyhnutelná, protože se oba považovali v dešti za pasažéry. Za těchto okolností se domnívali, že z kolize nelze vinit žádného z jezdců. S tím jsme souhlasili, a proto jsme proti jezdci vozu 6 nepodnikli žádné další kroky.“

Vyšetřována také kolize jezdců Haasu

Ke kolizi došlo také mezi jezdci Haasu. Incident se obešel rovněž bez trestu.

„Za vlhkého počasí se vůz 87 (Bearman) pokusil v zatáčce 6 předjet vůz 31 (Ocon) po vnitřní straně a srazil se s vozem 31,“ uvedli sportovní komisaři.

„Oba jezdci nás při slyšení informovali, že k incidentu významně přispěly podmínky na trati vzhledem k tomu, že oba jeli na slickách na vlhké trati.“

„Podle nich oba bojovali o suchou stopu, která měla šířku jednoho vozu. V průběhu toho se srazili a následná kolize dostala oba vozy mimo trať. Nehodu považovali za závodní incident, za který nebyl zcela nebo převážně odpovědný žádný z jezdců.“

„Ačkoli se zdálo, že vůz 87 měl podle směrnic oprávněný nárok na zatáčku na vrcholu, sportovní komisaři vzali v úvahu převládající podmínky na trati, dostupnou přilnavost a příslušné postavení a dynamiku obou vozů v daném okamžiku. Tyto faktory naznačovaly, že kolize byla spíše výsledkem souběhu pohybů obou jezdců za náročných podmínek, než že by některý z jezdců nesl převážnou vinu. Situace neumožňovala vozu 31 rozumným způsobem zvolit výrazně širší stopu, aby se vyhnul kontaktu.“

„Nemohli jsme tedy prokázat, že by jeden z jezdců nesl plnou nebo převážnou vinu, a souhlasili jsme s hodnocením jezdců, že se jednalo o (nešťastný) závodní incident. Proto jsme nepřijali žádná další opatření.“

Zdroj: FIA

Doporučujeme

Články odjinud