Po kvalifikaci byla vyšetřována čtvrtina startovního pole.
Stání na konci boxové uličky
Na konci boxové uličky někteří jezdci stáli, aby si na krátkém okruhu vytvořili prostor pro svá rychlá kola. Mezi nimi byl také Verstappen, který už byl kvůli stejnému prohřešku vyšetřován v Singapuru. Tehdy za to trest nedostal, protože stání na konci boxové uličky není nikde v pravidlech zakázáno.
Kromě Verstappena byli za stejný incident vyšetřování také Russell a Alonso. S ohledem na to, jak dopadlo vyšetřování v Singapuru, bylo celkem jasné, že penalizaci s největší pravděpodobní nedostanou. A to se také stalo.
„Sportovní komisaři se domnívají, že celý soubor incidentů vznikl jako přímý důsledek
zavedení minimálního času na kolo mezi SC2 a SC1 (safety car čáry, pozn. redakce),“ uvedli sportovní komisaři.
Jak i sportovní komisaři připomenuli, systém byl zaveden kvůli tomu, aby se jezdci v přípravném kole nehromadili na konci kola a neblokovali tak soupeře.
Podle nich jsou ale na jezdce kladeny protichůdné požadavky – na jednu stranu musí dodržet minimální čas na trati, na druhou by neměli stát na konci boxové uličky.
Ředitel závodu podle nich akceptoval, že tyto protichůdné požadavky existují. Všechny strany jsou prý ale přesvědčeny, že je lepší, když jezdci stojí na konci boxové uličky, místo toho, aby se vytvářely potenciálně nebezpečné situace na trati.
„Domníváme se, že všichni jezdci, kteří se těchto incidentů zúčastnili, jednali v zásadě v souladu s pravidly v dobré víře a s ohledem na bezpečnost jako prioritu. Souhlasíme také s tím, že ředitelství závodu zaujalo správný přístup při uplatňování minimálního času na kolo.“
Podle sportovních komisařů je žádoucí, aby se našlo lepší řešení pro výjezd z boxů, ale v tuto chvíli není jasné, jak by mělo vypadat.
Žluté vlajky
Větší problémy měl Sargeant, který sice skončil poslední, ale byl vyšetřován kvůli předjetí Cunody pod žlutou vlajkou. Sargeant za to dostal penalizaci 10 míst, která má ale spíše symbolický význam, protože v kvalifikaci skončil poslední poté, co mu smazali oba časy.
Lewis Hamilton pak byl vyšetřován kvůli tomu, že pod žlutou vlajkou nezpomalil. Podle sportovních komisařů ale v danou chvíli na jeho palubní desce žlutá vlajka nesvítila. Když vjížděl do druhé zatáčky, tak se sice na světelných panelech objevila žlutá, ale jen dvakrát problikla a poté byl panel zhasnutý. V daném minisektoru jel navíc Hamilton pomaleji ve srovnání s předešlým rychlým kolem.