Sport musí být důležitější než show, říká Steiner k možnému zpomalení Red Bullu pomocí pravidel | Foto: Getty Images / Dan Istitene

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Sport musí být důležitější než show, říká Steiner k možnému zpomalení Red Bullu pomocí pravidel

Podle Guenthera Steinera musí být pro F1 prioritou sportovní hledisko a nikoliv show. Šéf Haasu proto tvrdí, že by Red Bull neměl být zpomalen pomocí změny pravidel.

Letošní sezona zatím probíhá ve znamení velké dominance Red Bullu, který vyhrál všechny tři dosavadní závody a v Poháru konstruktérů se těší 58bodovému náskoku. V hodnocení jezdců pak vede Max Verstappen před svým týmovým kolegou Sergiem Pérezem.

Přibývá proto názorů, že velká převaha rakouské stáje není příliš dobrá pro F1 jako celek.

Šéf týmu Haas Guenther Steiner se však nyní vyslovil v tom smyslu, že by pro F1 mělo být prioritou sportovní hledisko, takže by nemělo být přistoupeno například k tomu, aby se kvůli Red Bullu měnila pravidla.

„Sport je to hlavní, co musíme mít,“ prohlásil Steiner podle Autosportu.

„Show je až na druhém místě. Myslím si však, že se vše vyřeší samo. Navíc zde už nyní máme dobrý souboj mezi Checem a Maxem, který se nezdá být bez jiskry," myslí italský rodák, podle kterého není ke změně pravidel důvod.

„Řekl bych, že fungují. V tuto chvíli má Red Bull samozřejmě náskok, ale neřekl bych, že ho udrží i během dalších 20 závodů. Všichni budou tvrdě pracovat,“ je přesvědčen Steiner a rovnou dodává i jednu skutečnost, která by mohla Red Bull v blízké době přibrzdit.

„Nesmíme zapomenout, že má Red Bull z loňska trest (za překročení rozpočtového stropu v roce 2021, pozn. red.), takže letos může dělat méně vývoje v aerodynamickém tunelu. Odvedl fantastickou práci, takže z toho nemůžete vinit předpisy,“ prohlásil čerstvě 58letý týmový boss americké stáje s tím, že by F1 mohla přistoupit k úpravě či upřesnění pravidel jen tehdy, kdyby Red Bull používal něco nelegálního či nebezpečného.

Střed pole bude i nadále vyrovnaný

Zatímco Red Bull má nad ostatními týmy výkonnostní náskok, ve středu pole jsou souboje velmi vyrovnané. Steiner neočekává, že by se v tomto ohledu mělo něco měnit.

„Bude vždy záležet na konfiguraci dané závodní dráhy. Některá auta budou lepší na rychlých tratích, jiná zase budou lepší například v Monte Carlu, ale to zatím nevíme. V každém závodě to bude jinak,“ uzavřel.

Doporučujeme

Články odjinud