Sponzorství týmu formule 1 jako forma úplatku? Bývalý majitel Caterhamu popírá zatažení do kauzy Airbusu

Bývalý šéf týmu Caterham Tony Fernandes popřel jakékoli protiprávní jednání v souvislosti s úplatkářským skandálem, do kterého je zapletený Airbus.
Sponzorství týmu formule 1 jako forma úplatku? Bývalý majitel Caterhamu popírá zatažení do kauzy Airbusu

Airbus čelí mezinárodnímu vyšetřování. Je obviněn z toho, že uplácel zástupce různých firem, aby se dostal k zakázkám. Výsledkem je zatím přiznání viny a zaplacení asi 3,5 miliard euro. Ve Velké Británii ale celá záležitost ještě neskončila. 

Bývalý šéf již neexistujícího týmu Caterham Tony Fernandes vlastní aerolinie AirAsia, které používají výhradně letadla evropského výrobce. 

V rozsudku britského soudu, který se objevil před pár dny, se uvádí, že manažéři leteckých společností AirAsia a AirAsia X obdrželi 50 milionů dolarů jako sponzorství sportovního týmu. Vyplaceno mělo být ještě dalších 55 milionů dolarů, ale k tomu už nedošlo.

AirAsia ve svém prohlášení v pondělí uvedla, že „důrazně odmítá a popírá všechna tvrzení o protiprávním jednání“

V době, kdy Caterham závodil ve formuli 1, se na jeho voze objevovala loga Airbusu.

Jak to dnes vypadá v továrně Caterhamu? Je to smutný pohled

Jak to dnes vypadá v továrně Caterhamu? Je to smutný pohled

Tony Fernandes a bývalý předseda společnosti AirAsia Datuk Kamarudin bin Meranun vydali svá vlastní prohlášení. 

„Společnost Caterham F1, která byla údajně sponzorována společností Airbus, byla v rozhodném čase závodním týmem formule 1, který cestoval po celém světě a propagoval mimo jiné AirAsia, AirAsia X, GE a Airbus.“

„Během celého období jsme byli akcionáři společnosti Caterham, společnost nedosahovala žádného zisku a v roce 2014 byla nakonec zlikvidována za 1 libru. Od začátku do konce to byla brandingová platforma a ne podnik, který by vedl k zisku.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Dobrá sezóna mě může přiblížit sedačce u Ferrari, myslí s Giovinazzi

14:19 | F1 na svém FB a Youtube od 16:00 pustí záznam GP Bahrajnu 2014.
26. března | Masakr slavných závodů. Monako nebude, Le Mans v září a jako poslední byl přeložen závod Indy 500 na 23. srpna.
26. března | McLaren potvrdil, že všichni zaměstnanci, kteří byli v Melbourne v karanténě, se vrátili domů.
23. března | Junior Red Bullu Sergio Sette Camara míří do japonské super formule. U týmu B-MAX Racing with Motopark nahradil Pietra Fittipaldiho. Sezóna by měla začít 17. května.