Sponzoři začínají být nervózní, nelíbí se jim přesun na placené kanály

Sponzoři začínají být nervózní, nelíbí se jim přesun na placené kanály

Formule 1 se letos u nás přestěhovala na placené kanály, čímž její sledovanost prostřednictvím televize nepochybně významně poklesne. Česká republika nebo Slovensko ale nejsou v tomto ohledu výjimkou a sponzorům se to moc nelíbí.

O marketingu a reklamě v F1 by se toho dalo napsat hodně, někteří na toto téma napsali i diplomovou práci. Firmy jdou do sponzorství z různých důvodů, ale jednou z hlavních je samozřejmě to, aby jejich logo viděly desítky milionů lidí po celém světě.

Sledovanost formule 1 ale dlouhodobě klesá a to mimo jiné i díky strategii Bernieho Ecclestona, který přenosy přesouvá na placené kanály. Kromě ČR a SR je to nově případ třeba i Austrálie.

„Strategie nepotěší značky, které cílí na masový trh, jako je sponzor Ferrari Santander,“ řekl Mark Gallagher, který míval u Red Bullu na starost sponzory.

Zak Brown z Just Marketing, který pomohl například Martini ve spolupráci s Williamsem, potvrzuje, že se sponzoři o čísla začali zajímat. „Měl jsem pár připomínek od sponzorů, které se týkaly snížení sledovanosti. Nikdo nezpochybňuje masivní dosah formule 1, ale lidé jsou posedlí (klesajícími) trendy,“ řekl pro Bloomber.

Ecclestone ale zůstává v klidu. „Místo pouhých očí, které sledují formuli 1, jsou to lidé, kteří tento sport podporují,“ měl napsat Ecclestone v nedávném reportu.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Doporučujeme

Články odjinud