Sponzoři začínají být nervózní, nelíbí se jim přesun na placené kanály

Formule 1 se letos u nás přestěhovala na placené kanály, čímž její sledovanost prostřednictvím televize nepochybně významně poklesne. Česká republika nebo Slovensko ale nejsou v tomto ohledu výjimkou a sponzorům se to moc nelíbí.
Sponzoři začínají být nervózní, nelíbí se jim přesun na placené kanály

O marketingu a reklamě v F1 by se toho dalo napsat hodně, někteří na toto téma napsali i diplomovou práci. Firmy jdou do sponzorství z různých důvodů, ale jednou z hlavních je samozřejmě to, aby jejich logo viděly desítky milionů lidí po celém světě.

Sledovanost formule 1 ale dlouhodobě klesá a to mimo jiné i díky strategii Bernieho Ecclestona, který přenosy přesouvá na placené kanály. Kromě ČR a SR je to nově případ třeba i Austrálie.

„Strategie nepotěší značky, které cílí na masový trh, jako je sponzor Ferrari Santander,“ řekl Mark Gallagher, který míval u Red Bullu na starost sponzory.

Zak Brown z Just Marketing, který pomohl například Martini ve spolupráci s Williamsem, potvrzuje, že se sponzoři o čísla začali zajímat. „Měl jsem pár připomínek od sponzorů, které se týkaly snížení sledovanosti. Nikdo nezpochybňuje masivní dosah formule 1, ale lidé jsou posedlí (klesajícími) trendy,“ řekl pro Bloomber.

Ecclestone ale zůstává v klidu. „Místo pouhých očí, které sledují formuli 1, jsou to lidé, kteří tento sport podporují,“ měl napsat Ecclestone v nedávném reportu.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Video: U Williamsu přezouvali pneumatiky v obleku

19:37 | Haas se nám přejmenuje na Lighting Volt Haas F1 Team.... Lighting Volt je nový název Rich Energy.
19:36 | Austrálie prodloužila smlouvu s F1 do roku 2025 (původní smlouva končila v roce 2023).
17. července | Jules Bianchi (video): odkaz
17. července | Porsche potvrdilo jezdeckou sestavu pro první sezónu formule E: André Lotterer, Neel Jan.