Tým Sauber se zbavuje technologií, které mu zůstaly od BMW, a přechází na řešení od partnerské stáje Ferrari. Švýcarský monopost C30 má hodně společného se svým italským bratrancem F150.
Když BMW koupilo tým Sauber, začalo si všechny hlavní díly vyrábět samo, od převodovky, přes motor až po KERS. Po odchodu mnichovské automobilky z formule 1 se Peter Sauber obrátil na svého starého známého partnera Ferrari a začal u něj nakupovat motory.
V letošním roce se k motorům přidávají další díly, Sauber C30 má od Ferrari také převodovku, KERS a hydrauliku. Důsledkem toho je i velmi podobně zavěšení zadních kol, které už ale vyvinuli inženýři v Hinwilu samostatně.
Zatímco Red Bullu se v posledních letech osvědčilo zavěšení s tažnou tyčí (pull-rod), Ferrari a podle jeho vzoru i Sauber zůstávají u vzpěrné tyče (push-rod), i když ve vylepšené verzi.
"Převodovka samozřejmě diktuje uchycení zavěšení na voze," vysvětloval technický ředitel Sauberu James Key. "Máme to dopředu posunuté push-rod řešení, které představuje hezký kompromis, protože všechny díly pro nastavení jsou nad převodovkou a vzadu je volné místo pro difuzor, což je jeden z kompromisů designu převodovky."
"Vycházeli jsme tedy z bodů danými převodovkou a navrhli jsme si vlastní řešení nad převodovkou, takže je design našeho zavěšení v linii s tím, které má Ferrari."
Z podobné spolupráce chce letos těžit tým Lotus, k motoru Renault a převodovce od Red Bullu přidal zavěšení typu pull-rod. Key je však přesvědčený, že řešení Ferrari a Sauberu je lepší, především ve vztahu k neznámým pneumatikám Pirelli.
"Všechno je díky tomu přístupnější, což je důležité pro pneumatiky," vysvětloval. "Abych byl upřímný, tak toto uspořádání znamená, že je všechen objem v přední části převodovky. Je to opravdu malá převodovka, takže Ferrari dosáhlo velmi čistého designu."
Zavěšení pull-rod a push-rod mají každé své výhody a nevýhody. Pull-rod by měl umožnit lepší aerodynamiku a nižší těžiště, ale na druhé straně je hůře přístupný pro práci a zabírá prostor ve spodní části, z kterého by mohl těžit difuzor.
"Než jsme se dozvěděli, jakým směrem se vydá Ferrari, tušili jsme, co udělá push-rod v aerodynamickém tunelu. Bylo to OK a žádné velké ztráty vůči pull-rodu to nejsou," dodal Key.