Heikki Kovalainen přiznal, že pokud se má Lotus v příští sezóně zlepšit, musí výrazně vylepšit aerodynamiku. Motor a převodovka mistrů světa z Red Bullu mu v tomto ohledu moc nepomůžou.
"Převodovka Red Bull a motor Renault jsou skvělé věci," uvedl finský pilot pro Eurosport. "Zbaví nás to problémů se spolehlivostí. Ale není to něco, díky čemu bychom zrychlili o tři sekundy, které potřebujeme. Ve skutečnosti musíme naši ztrátu dohánět z 80 procent v aerodynamice. A to je práce Mika (Gascoyna)."
Monopost Lotusu pro rok 2011 se blíží svému dokončení a Kovalainen prozradil pár detailů. "Bude velmi odlišný od T127 (letošní auto)," řekl. "Nos se bude podobat tomu, který má Red Bull, ale bude mít i několik vlastností jako Force India. V každém případě se všechno změní, zadek bude užší a bočnice propracovanější."
Technický ředitel Lotusu Mike Gascoyne nedávno uvedl, že jeho tým vstoupí do nové sezóny bez systému na rekuperaci kinetické energie. Jestli ho nasadí v průběhu roku, není jisté, ale Kovalainen o to usiluje. "Mike v současnosti nemá v plánu ho nasadit, ale já o něj bojuji, protože bez něj si můžeme být jistí, že na startu pokaždé ztratíme místo nebo dvě," připomněl.
V každém případě Kovalainen očekává od Lotusu zlepšení, ve své druhé sezóně by měl malajsijský tým pravidelně bojovat s etablovanými stájemi. "V roce 2011 bychom díky pokroku měli pravidelně obsazovat na startovním roštu místa mezi 12. a 15. nebo 16. příčkou. Když zasáhne počasí nebo nastanou jiné zvláštní okolnosti, mohli bychom mít naději postoupit do třetí části kvalifikace. Z těchto pozic by mělo být možné pravidelně mířit na body," dodal.