AlphaTauri se od příští sezony chystá zintenzivnit partnerství s Red Bullem. Podle Christiana Hornera však nehrozí, že by se opakovala situace z roku 2020, kdy Racing Point jezdil s vozem, který byl velmi podobný tomu od Mercedesu.
Týmy AlphaTauri a Red Bull mají společného vlastníka, kterým je známý výrobce energetických nápojů. Není proto divu, že obě stáje spolupracují.
Pravidla však dávají týmům v oblasti spolupráce poměrně jasně vymezné mantinely, kvůli kterým není například možné, aby dvě stáje měli k dispozici identické vozy. Regule totiž hovoří o tom, že každý musí mít vlastní vůz a sdílet mezi sebou mohou týmy jen určité díly.
Poté, co však Red Bull kvůli nepříliš dobrý výsledkům AlphaTauri oznámil, že od příští sezony bude stáj z Faenzy, která ponese v roce 2024 nové jméno, se svým sesterským týmem více spolupracovat.
Plány Red Bullu nicméně příliš nepotěšily některé konkurenční týmy. V padoku se začaly objevovat obavy z toho, aby se neopakovala situace z roku 2020.
Tehdy Racing Point (dnešní Aston Martin) závodil s vozem, který byl nápadně podobný monopostu Mercedesu ze sezony 2019. Vozu se dokonce začalo přezdívat růžový mercedes a konkurence se snažila proti jeho podobě protestovat. Racing Point byl však potrestán jen v případě okopírování brzdových kanálků, za což dostal pokutu 400 tisíc euro a bylo mu odečteno 15 bodů.
Boss Red Bullu Christian Horner se však nyní nechal slyšet, že návrat podobné kauzy v případě jím vedeného týmu a AlphaTauri nehrozí.
„K růžovému mercedesu máme hodně daleko. Existují konkrétní díly, které jsou jasně vymezeny v rámci předpisů a které smíte dodávat jiným týmům. A přesně takové dostávají," uvedl Horner, kterého cituje Autosport.
„Když se podíváte na auto AlphaTauri, jsou mezi ním a vozem Red Bullu docela zásadní rozdíly. Pravděpodobně jsou na startovním roštu i vozy, které nám jsou svojí koncepcí mnohem blíže než AlphaTauri. Stačí se podívat na Aston Martin nebo McLaren. Když se rozhlédnete po zadním zavěšení McLarenu, je koncepčně velmi blízké tomu našemu,“ poukázal šéf Red Bullu.
„Stejně jako je to v případě Mercedesu či Ferrari, které konkurenčním týmům dodávají převodovky, zavěšení, simulační nástroje a propůjčují větrný tunel. I v našem případě jde o identický vztah. Pak záleží na nich (na AlphaTauri, pozn. red.), jak tyto věci využívají,“ dodal Horner s tím, že například McLarenu se v posledním půlroce často dařilo lépe, než jeho dodavateli pohonných jednotek Mercedesu.