Lewis Hamilton je považován za jednoho z nejlepších a nejrychlejších jezdců, ale měl také štěstí na výkonné vozy – a to hned od začátku své kariéry. A nejen výkonné ale také spolehlivé.
V letošním roce potrápila Hamiltona technika zejména na začátku sezóny a to před závodem. Bohužel pro něj to pak mělo následky v podobě horší startovní pozice:
- Problém s ERS v Číně, musel startovat 22. a skončil 7.
- Problém s ERS v poslední části kvalifikace v Rusku, startoval 10. a skončil 2.
- Chybný režim motoru (to ještě byla omezená rádiová komunikace) v Baku. Hamilton skončil pátý.
- Selhání motoru v Malajsii, nedokončení závodu.
K důsledkům technických problémů Hamiltona bychom ještě mohli přičíst hydrauliku v Singapuru. Problémy ho sice potkaly ve druhém tréninku, ale ztráta času na trati mola hrát roli v dalším průběhu víkendu. A samozřejmě důsledkem problémů z úvodu sezóny byla také obří penalizace ve Spa.
Pokud bychom se ale podívali na Hamiltonovu kariéru jako celek, měl v závodech, pokud jde o technické problémy, vždy spíše štěstí.
Sobotní nedokončení závodu (DNF) bylo pro Hamiltona teprve 11. nedokončení závodu kvůli technice v jeho kariéře.
DNF Hamiltona kvůli technice
2009
2010
- Španělsko: kolo
- Maďarsko: převodovka
2011
2012
- Singapur: převodovka
- Německo: defekt
- Abú Dhabí: tlak paliva
2014
- Austrálie: motor
- Kanada: brzdy
2015
- Singapur: pohonná jednotka
2016
- Malajsie: pohohonná jednotka
Nejméně poruch z mistrů světa
V tomto ohledu je na tom Hamilton nejlépe ze všech mistrů světa. Závod nedokončil pouze v 6 % ze 183 závodů.
Na druhém místě je v tomto ohledu z mistrů světa Vettel (8,7 %) a třetí je Fernando Alonso (10,1 %), který si tuto statistiku zhoršil zejména loňskou sezónou u McLarenu.
Například Schumachera potkaly technické problémy ve více než 10 % závodů a Ayrtona Sennu ve více než 20 %.
Nico Rosberg je na tom jen o něco hůře než Hamilton (7 %).
Foto: Getty Images / Charles Coates