Spokojenost u HRT, ocitlo se na bodech, byť jen na chvíli

Mokré závody někdy dávají příležitost zazářit i těm, u nichž bychom to příliš nečekali. Nakonec se ovšem zázrak nestal a novější týmy dojely na chvostu.
Spokojenost u HRT, ocitlo se na bodech, byť jen na chvíli

Caterham

Vitalij Petrov vrátil Heikkimu Kovalainenovi porážku z kvalifikace a dojel šestnáctý, hned za smolařem Felipem Massou. Kovalainenovi se dařilo o něco méně a cílovou čáru proťal na osmnácté pozici.

"S dnešním výkonem jsem opravdu spokojený. V kvalifikaci jsme nepředvedli opravdový potenciál auta, ale dnes se nám podařilo zajíždět časy podobné soupeřům vpředu a vyvarovat se chyb. Vůz celé odpoledne fungoval bez problémů. Tým mi z boxové zídky i při zastávkách pomohl, abych z auta dostal téměř vše. Jsem rád, že jsem si na konto připsal svůj první dokončený závod v tomto týmu. Položili jsme dobré základy, na kterých můžeme stavět. Byla to povedená neděle a rádi jsme se předvedli domácím fanouškům," řekl Petrov.

Kovalainenovi závod výrazně zkomplikovala situace, při které si poškodil nos svého vozu:

"Tento závod patřil k těm, ve kterých jsme mohli dosáhnout velmi pozitivního výsledku. Vzhledem k troše smůly a nepříliš dobře vyváženému vozu jsem rád, že jsem dojel do cíle. Na přechodných pneumatikách jsem se dopustil malé chyby a musel do boxů pro nový nos vozu. Propadl jsem se o několik míst a měl jsem prakticky po závodě. Je ale dobré, že jsme dostali oba vozy do cíle. Opět jsme ukázali, že máme auto, se kterým se dá závodit. Nyní se musíme zaměřit na to, abychom byli lepší v kvalifikacích a už v Číně mohli bojovat výše."

Marussia

Po kvalifikaci nebyl Timo Glock v úplně dobrém rozpoložení. Po závodě už tomu ovšem bylo jinak. Čerstvý třicátník do cíle dojel sedmnáctý.

"Báječný víkend. Opět jsme oba dojeli do cíle, což je pro tým velký počin, na který jsme hrdí. Závod nebyl jednoduchý, ale zadařilo se nám při výběru pneumatik a do boxů jsme zajížděli ve správnou dobu. Nejprve jsme přezuli z přechodných pneumatik na mokré a později po restartu naopak. Bylo dobře, že jsme změnu provedli hned. Snažil jsem se přechodnou sadu udržet funkční co nejdéle. Když se přezouvalo na slicky, byli jsme opět mezi prvními, kdo zajel do boxů. Podařilo se nám za sebou udržet Kovalainena. Když byla vyvěšena červená vlajka, všichni zůstali v klidu. Tým a zejména lidé, kteří pracovali na mém voze, v prvních dvou závodech sezony odvedli dobrou práci. Teď se soustředíme, abychom byli v Číně ještě lepší," prozradil Glock.

Charles Pic si poprvé vyzkoušel jízdu formulí 1 za deště. Nakonec z toho bylo dvacáté místo. 

"Byl to nesnadný závod jedoucí se za zrádných podmínek. Byl to můj první závod na pneumatikách do extrémního mokra. Nebylo tedy snadné odhadnout správnou dobu, kdy by bylo vhodné přezout na přechodné pneumatiky. Při třetí zastávce se vyskytl problém se spojkou. Je to škoda, ztratili jsme čas. Se svou rychlostí jsem docela spokojen, na přechodných gumách a slickách byla srovnatelná s Timem. Všichni lidé z týmu po celý víkend odváděli výbornou práci. Vím, že to neměli jednoduché," řekl Pic.

HRT

Cíle HRT po kvalifikování se do závodu byly jasné - dostat se do cíle, a to nejlépe s oběma vozy. Podařilo se je naplnit, a tak u španělského týmu vládne spokojenost.

"Musím říct, že jsem si závod opravdu užil. Lepší debut s HRT jsem si nemohl vybrat. Myslím, že nikdo po startu z pitlane nevěřil, že bychom mohli závod dokončit.  Měli jsme problém s tlakem paliva, který se s námi táhl od včerejška. Dostal jsem penalizaci průjezdu boxy, absolvovali jsme svou první regulerní zastávku v boxech... Suma sumárum, stalo se toho opravdu hodně, ale když to bylo potřeba, držel vůz pohromadě. Musíme se zlepšit ve spoustě věcí, ale toto byl perfektní test. Můj kolega taktéž dojel do cíle, takže jsem spokojen dvojnásobně. Splnili jsme svůj cíl a nyní musíme mířit výše," hodnotil závod Pedro de la Rosa.

Narajnovi Kartykejanovi se díky zvolené strategii na chvíli podařilo dostat na bodovanou pozici, což se v historii HRT povedlo vůbec poprvé.

"Byl to velice zajímavý závod pořádaný za mokra. V jednu chvíli jsme byli desátí. Na lepší pozici jsme myslím nikdy nebyli, ale pak bohužel déšť ustal, trať oschla a nebylo možné se udržet před ostatními. Chyboval jsem, zablokoval přední kola a vyjel v deváté zatáčce mimo trať, ale jinak to myslím šlo dobře. Dokončili jsme závod, najeli cenné kilometry a oproti startu se posunuli o dvě pozice. Máme tedy důvod k úsměvu, všichni odvedli dobrou práci. V Číně musíme pracovat na dalších zlepšeních," řekl Ind.

Další článek: Útočit na Alonsa jsme Pérezovi nezakázali, brání se Sauber

16:30 | Mrkněte na závod z Zandvoortu. Petr Ptáček odstartuje ze třetího místa.. odkaz
15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10