Speciální hardware a kontroly. Vozy Ferrari jsou opět v centru pozornosti

Vozy Ferrari musí v Monaku jezdit s hardware, který má zabránit využívání většího množství energie.
Speciální hardware a kontroly. Vozy Ferrari jsou opět v centru pozornosti

Nedávno se objevily informace, že Ferrari dokáže využívat větší množství energie ze své baterie, než je dovoleno.

Podle Auto Motor und Sport se tak může dít manipulací s odporem ve vedení a dvěma vývody z baterie.

Povoleno je využít maximálně 120 kilowattů (163 koní), ale Ferrari by mohlo získat ještě o 20 koní výkonu více. FIA už baterie Ferrari prověřovala v Baku i v Barceloně, ale nic zvláštního neobjevila.

FIA je pod tlakem soupeřů Ferrari. Zejména Niki Lauda byl v tomto ohledu velmi aktivní (v mediální rovině).

Je Ferrari legální? FIA musí rozhodovat rychleji, zlobí se Lauda

Je Ferrari legální? FIA musí rozhodovat rychleji, zlobí se Lauda

Podle dostupných informací jezdí vozy v Monaku se speciálním hardware, který má podobnému nadměrnému využívání energie zabránit. Ferrari také v Monaku nasadilo nový software. 

Podle Motorsport Magazine FIA data z prvních pěti závodů i nadále analyzuje v probíhajícím procesu a Ferrari plně spolupracuje.

Další kroky zřejmě nenastanou. FIA trvá na tom, že nic nelegálního u Ferrari nenašla. Další prověřování by mohlo nastat jen na základě oficiálního protestu ze strany některých týmů. 

Toto Wolff a Christian Horner v Monaku uvedli, že věří FIA, že situaci ohlídá.

„Otázky legálnosti se objevují pravidelně, některé jsou kontroverznější,“ řekl Toto Wolff.

„Je ale každodenní činností FIA kontrolovat, co dělají týmy a je to povinnost týmů dodržovat pravidla. Je to průběžný proces.“

Foto: Getty Images / Dan Mullan 

Diskuze (40) Další článek: První trénink ovládly red bully, Ricciardo překonal čas loňské pole position
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.
12. října | Asi není překvapením, že Carmen Jordá je vznikem W série nadšená...
11. října | Změny pravidel pro rok 2019 (přední a zadní křídlo) mohou podle Wolffa změnit rozložení sil.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10