Kapitoly článku:
Závěsy a HPC
Ve snaze vytěžit z karoserie maximum přítlaku bude možné využít i prvky zavěšení kol. Nová pravidla zvyšují jejich maximální náběhový úhel z dosavadních 5 až na 10°. Širší rozchod kol a větší síly působící na vůz si zase vyžádají zesílení ramen náprav a závěsů kol.
Jelikož se zvyšuje hmotnost kol, zesílené budou také kotvící lana, která mají v případě nehody držet kola připevněná k vozu. Lana musí mít stanovenou tloušťku – zatímco předtím musel mít průřez lanem obsah více než 100 mm2 a lano muselo být schopné absorbovat energii 6 kJ, teď už bude mít obsah v rozmezí 110 mm2 až 140 mm2 a absorbuje o 2 kJ více energie.
Systém odpružení
Nová sezona ještě ani nezačala a už se stihla rozpoutat debata o legálnosti systémů odpružení. Týmy už léta tak trochu zneužívají tyto své systémy pro aerodynamické účely a udržování ideální světlé výšky, což vyvrcholilo zákazem takzvaných FRIC systémů propojujících tlumiče přední a zadní nápravy. Poté, co byly týmy nuceny je odpojit, pokračovali s propojením tlumiče na jedné nápravě s akumulátorem uloženým v bočnici. Tak vzniklo hydraulické ovládání záklonu karoserie HPC (hydraulic pitch control), které je momentálně v centru pozornosti.
Zařízení na vytvoření tlaku v akumulátoru sloužícím jako úložiště energie využívá výhradně pohybů závěsů, ke kterým dochází při přejezdu nerovností vozovky.
V momentě, kdy auto začíná brzdit a karoserie se předklání, gravitační ventil uvolní tlak z akumulátoru zpět do tlumiče propružení, zvýší jeho tuhost a zabrání nadměrnému předklonu. Red Bull, na rozdíl od Mercedesu, nasadil HPC na zadní nápravě a využíval jej na snížení zadní světlé výšky a sklonu podlahy na rovinkách.
V závěru minulé sezony se HPC dostalo pod drobnohled konkurentů i FIA a v zákulisí se už připravoval zákaz. Krátce po novém roce dostal i oficiální formu technické normy, poté, co hlavní designér Ferrari Simone Resta v korespondenci s Charliem Whitingem žádal o objasnění legálnosti takového řešení.
Dostalo se mu odpovědi, že systém, fungující popsaným způsobem, je podle Whitinga v rozporu s článkem 3.15 Technických pravidel. Do nové sezóny proto týmy vstoupí s konzervativnějšími řešeními bez akumulátorů na uchovávání energie.