Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Přečtete si velmi podrobný pohled na letošní sezónu formule 1 z hlediska techniky.
Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla
Seznam kapitol
  1. ÚVOD
  2. Mezigenerační nárůst rozměrů
  3. Více mechanické přilnavosti
  4. Šípové přední křídlo
  5. Návrat nadrozměrných deflektorů
  6. Důraz na podlahu
  7. Nízké, široké a zkosené
  8. Náběhová hrana bočnic
  9. Vývoj pohonných jednotek, Účinnější brzdový systém
  10. Závěsy a HPC

Od poslední rozsáhlejší změny pravidel uplynuly tři roky, během kterých se do popředí dostaly hybridní technologie, viděli jsme i zpočátku rozporuplné řešení nosových částí vozů nebo inovace v oblasti zavěšení a odpružení kol.

Klepněte pro větší obrázek

Nyní stojíme na prahu další éry s očekáváním, že přinese rychlejší vozy s atraktivnějším designem a fyzicky náročnější ovladatelností.

Proto se většina změn týká především karoserie. Oproti změnám v roce 2014 jich je tentokrát daleko více a také jejich důsledky budou dalekosáhlejší – srovnatelné spíše s rokem 2009.

Oproti dané době je však tentokrát situace z hlediska vývoje značně odlišná. Týmům přípravu komplikovala platná omezení aerodynamického testování na trati, v aerodynamickém tunelu i prostřednictvím CFD a neusnadnilo jim to ani Pirelli.

Kvůli pozdnímu dodání nových pneumatik musely týmy v tunelech nejdříve improvizovat a testovat se starými zadními koly na přední nápravě.

Foto: Pirelli, Williams, autor 

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

14:41 | Roman Staněk skončil ve své první kvalifikaci ve F3 na 10. místě se ztrátou 3 desetin na pole position, které získal Sebastian Fernandez.
13:21 | Sezóna ještě ani pořádně nezačala a Giovinazzi už nasazuje druhou elektroniku řídicí elektroniky.
12:46 | Red Bull potvrdil, že bude mít na FIA dotazy ohledně systému DAS. Mercedes ho v prvním tréninku použil.
10:24 | Roman Staněk ve svém prvním tréninku ve F3 na osychajícím Red Bull Ringu na skvělém třetím místě z 30 jezdců! A navíc 27 kol, nejvíce ze všech.

GP Rakouska 2020

Pátek 3. července 2020
1. trénink Hamilton (1:04.816)
2. trénink Hamilton (1:04.501)
Sobota 4. července 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 5. července 2020
Závod 15.10