Přečtete si velmi podrobný pohled na letošní sezónu formule 1 z hlediska techniky.
Kapitoly článku:
Od poslední rozsáhlejší změny pravidel uplynuly tři roky, během kterých se do popředí dostaly hybridní technologie, viděli jsme i zpočátku rozporuplné řešení nosových částí vozů nebo inovace v oblasti zavěšení a odpružení kol.
Nyní stojíme na prahu další éry s očekáváním, že přinese rychlejší vozy s atraktivnějším designem a fyzicky náročnější ovladatelností.
Proto se většina změn týká především karoserie. Oproti změnám v roce 2014 jich je tentokrát daleko více a také jejich důsledky budou dalekosáhlejší – srovnatelné spíše s rokem 2009.
Oproti dané době je však tentokrát situace z hlediska vývoje značně odlišná. Týmům přípravu komplikovala platná omezení aerodynamického testování na trati, v aerodynamickém tunelu i prostřednictvím CFD a neusnadnilo jim to ani Pirelli.
Kvůli pozdnímu dodání nových pneumatik musely týmy v tunelech nejdříve improvizovat a testovat se starými zadními koly na přední nápravě.
Foto: Pirelli, Williams, autor