Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla

Přečtete si velmi podrobný pohled na letošní sezónu formule 1 z hlediska techniky.
Speciál: Velmi podrobný pohled na letošní technická pravidla
Seznam kapitol
  1. ÚVOD
  2. Mezigenerační nárůst rozměrů
  3. Více mechanické přilnavosti
  4. Šípové přední křídlo
  5. Návrat nadrozměrných deflektorů
  6. Důraz na podlahu
  7. Nízké, široké a zkosené
  8. Náběhová hrana bočnic
  9. Vývoj pohonných jednotek, Účinnější brzdový systém
  10. Závěsy a HPC

Od poslední rozsáhlejší změny pravidel uplynuly tři roky, během kterých se do popředí dostaly hybridní technologie, viděli jsme i zpočátku rozporuplné řešení nosových částí vozů nebo inovace v oblasti zavěšení a odpružení kol.

Klepněte pro větší obrázek

Nyní stojíme na prahu další éry s očekáváním, že přinese rychlejší vozy s atraktivnějším designem a fyzicky náročnější ovladatelností.

Proto se většina změn týká především karoserie. Oproti změnám v roce 2014 jich je tentokrát daleko více a také jejich důsledky budou dalekosáhlejší – srovnatelné spíše s rokem 2009.

Oproti dané době je však tentokrát situace z hlediska vývoje značně odlišná. Týmům přípravu komplikovala platná omezení aerodynamického testování na trati, v aerodynamickém tunelu i prostřednictvím CFD a neusnadnilo jim to ani Pirelli.

Kvůli pozdnímu dodání nových pneumatik musely týmy v tunelech nejdříve improvizovat a testovat se starými zadními koly na přední nápravě.

Foto: Pirelli, Williams, autor 

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Následující kapitola

13. prosince | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4