Špatný trénink bude poznat, myslí si Palmer

Řídit letošní vozy bude fyzicky náročnější. Očekává se zrychlení až o pět sekund. Vozy budou mít více přítlaku i mechanického gripu a rychlejší budou především v zatáčkách, což přinese i větší přetížení.
Špatný trénink bude poznat, myslí si Palmer

„Nevíme, jak přesně velký bude rozdíl ve výkonu,“ uvedl Palmer, kterého cituje Motorsport.com. „Známe čísla, ale nevíme, co budou dělat pneumatiky.“

„Pokud to ale bude takové, jaké si myslíme, pak myslím, že se brzy ukáže, kdo v zimě trénoval a kdo ne. Pokud někdo trénink přes zimu zanedbal, tak se to projeví.“

„Bude to rychlé. Je jasné, že to bude mnohem rychlejší než dosud. Řízení bude výzva a i fyzicky to bude výzva. Myslím, že to bude opravdu vzrušující.“ 

Palmer si ale stejně jako mnoho dalších není jistý, zda to přinese také lepší závodění. „To záleží na okolnostech. Možná budete moci projet Eau Rouge na plný plyn a pak skončíte za někým v závěsu. Možná, že bude efekt slipstreamu větší i bez DRS. Nebudeme to vědět, dokud nevyjedeme na trať.“

„Můžete se podívat na roky 2007, 2008, kdy měly vozy hodně aerodynamického přítlaku a bylo těžké sledovat jiný vůz. Tehdy nebylo DRS a předjíždělo se.“ 

Podle Palmera budou obecně nové vozy větší výzvou, ale některé zatáčky podle něj bude možné projet kvůli vyššímu přítlaku snadněji.

Foto: Getty Images / Clive Mason

Diskuze (2) Další článek: Formuli E čeká o víkendu virtuální závod v Las Vegas
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole