Špatné umístění zrcátek podle Magnussena jezdcům ztěžuje výhled za sebe

Kvůli špatným zpětným zrcátkům na vozech formule 1 jsou jezdci v soubojích často slepí, myslí si pilot týmu Haas Kevin Magnussen, který byl zapleten do nedávného incidentu během závodu.
Špatné umístění zrcátek podle Magnussena jezdcům ztěžuje výhled za sebe

Magnussen unikl penalizaci za kolizi s Charlesem Leclercem ve Velké ceně Japonska, kdy bránil svou pozici před pilotem Sauberu.

Ředitel závodu Charlie Whiting později změnil svůj názor a řekl, že Magnussen změnil stopu příliš pozdě. Také Magnussen nyní přiznal své pochybení, zároveň však dodal, že současné umístění zpětných zrcátek na vozech formule 1 nedovoluje správně vidět situaci za jezdcem.

„Z jeho rozhovoru pro tisk jsem samozřejmě znal jeho názor,“ řekl Magnussen o Whitingově změně pohledu na situaci.

„Musím přiznat, že měl se svou změnou názoru pravdu, protože jsem změnil stopu příliš pozdě. Problém je v tom, že nemůžete vidět člověka za sebou, dokud se nepohne. Pak ho vidíte. To je problém, který musíme opravit.“

Na špatný výhled za svůj monopost si jezdci často stěžují od zavedení nových technických pravidel v minulém roce, mezi kterými bylo také rozšíření zadního křídla.

„Máte zadní křídlo, takže když je jezdec přímo za vámi, nevidíte ho,“ dodal Magnussen.

Místo zrcátek kamery? FIA to zvažuje

Místo zrcátek kamery? FIA to zvažuje

„Uvidíte ho hned jakmile se přesune. Nemůžete proto dělat nic jiného než reagovat ve chvíli, kdy ho vidíte. Tyto vozy jsou v tomto ohledu opravdu špatné. Můžete ho (vůz za sebou) vidět jen v případě, kdy je pod určitým úhlem, tedy buď v zatáčce nebo mimo vaši stopu. Když je za vámi, jste slepí.“

Piloti by spolu s Mezinárodní automobilovou federací (FIA) chtěli zvážit také nahrazení zpětných zrcátek kamerami, které by zprostředkovaly pohled za jezdce. Součástí změn pravidel pro rok 2019 ve snaze zlepšit situaci je také úprava pozice zadního křídla, což podle Magnussena také pomůže.

„Zadní křídlo bude výše, takže by to mělo být lepší,“ dodal dánský pilot.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (6) Další článek: Nová aerodynamická pravidla budou krokem zpět, shodují se šéfové týmů
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.