Spa. Existuje snad lepší místo pro návrat do práce?

Letní přestávku máme za sebou a můžeme se těšit na zajímavý zbytek sezony 2011. Spa-Francorchamps, oblíbená trať většiny pilotů, je krásným okruhem zasazeným do úžasného prostředí. Nemůžu se dočkat!
Spa. Existuje snad lepší místo pro návrat do práce?

Rychlé první a třetí sektory by měly sedět vozům stájí McLaren a Ferrari. Prostřední sektor, který je náročný na aerodynamiku, by zase měl být doménou Red Bullu. Bude zajímavé sledovat, jak dopadnou zvolené kompromisy mezi maximální rychlostí a přítlakem. Také dostaneme nápovědu, jak to asi bude vypadat na nejrychlejším okruhu v kalendáři, tedy na Monze.

Místní vrtošivé počasí týmům nezřídka pocuchá nervy. Vzhledem k tomu, že Spa obecně nevyžaduje příliš velkou úroveň přítlaku, zažívají tu obvykle některé týmy výrazné zlepšení formy. Moc by se mi líbilo, kdyby se Force India vrátila ke svému dva roky starému výkonu z Belgie, jelikož Paul di Resta zažívá skvělý začátek kariéry.

Naháněnou liškou bude Vettel

Přestože se ještě hraje o pořádný příděl bodů, musíme si přiznat, že Sebastian Vettel pro obhajobu titulu udělal zřejmě dost. Nedá se očekávat, že by se najednou zhroutil a v dalších závodech nedojížděl v první desítce. Vzhledem k jeho věku a motivaci se dá očekávat, že se dál bude prát o vítězství, ačkoliv to vzhledem k formě McLarenu a Ferrari bude mít těžší než kdy jindy. Na nejvyšším stupínku naposledy stál tři závody zpátky. Vzhledem k tomu, že se Red Bull v Maďarsku vrátil ke starší aerodynamické specifikaci, to vypadá, že není v tak bezstarostné situaci jako dříve. Také to demonstruje ohromnou rychlost vývoje ve formuli 1. Vše se může v mžiku změnit.

Button na výši

Jenson Button se po svém působivém vítězství v Maďarsku odebral na dovolenou na pozitivní vlně. Mohl pohodlně vypnout s vědomím, že odvedl dobrou práci. Jenson, který již má jeden titul v kapse, má v sobě velký vnitřní klid. Přesto si myslím, že si pauzu užíval víc než kdo jiný. McLaren se jistě bude snažit prodloužit svou vítěznou sérii. Také pevně věřím, že se bude držet své zásady a nechá mezi sebou své piloty závodit. Kdyby tak neučinil, jeho šance na vítězství v závodech by byly o 50 procent nižší.

Válka velké trojice

Není pochyb o tom, že také Ferrari v poslední době učinilo velký progres, což této sezoně jen přidalo na dramatičnosti. Máme tu velmi zajímavou trojici nejsilnějších týmů s neobyčejně rozdílnými jezdeckými dvojicemi - je tu (pomineme-li Kanadu) harmonický vztah Lewise a Jensona, méně harmonický vztah Marka a Sebastiana a pak situaci kolem Fernanda a Felipeho, kde Fernando u Ferrari hraje první housle. Rozdílné strategie týmů kolem jezdců do bitvy nejlepších týmů vnáší další proměnné. Co se jezdců týče, ti rozhodně nepohrdli volnem a možností relaxovat. Letní pauza je zábleskem normálního života v jinak velmi hektické sezoně. Abych řekl pravdu, vůbec jim to nepřeju - za nás jsme totiž o pauzách testovali a neměli jsme dovolenou žádnou!

Diskuze (5) Další článek: Zatáčka Rivage byla rozšířena a dostala asfaltovou únikovou zónu
18:52 | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
17:25 | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
17:23 | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.
22:01 | Sebastiana Vettela čeká nasazení nové pohonné jednotky a start z konce startovního pole.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink 18.30–19.30
2. trénink 22.00–23.00
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00