Zatímco rok 2010 přinesl několik velkých přestupů, letošní sezóna bude na jezdecké změny chudá a v roce 2011 můžeme očekávat sestavy velmi podobné těm letošním.
Dlouhou dobu jasno mají o svých pilotech top týmy. Red Bull, McLaren, Ferrari a Mercedes daly jasně najevo, že jejich současní závodní jezdci dostanou důvěru i v příští sezóně.
Nejlepší zatím nepotvrzená závodní sedačka má proto žlutou barvu a nyní v ní sedí Vitalij Petrov. Renault byl dlouho středem pozornosti médií, protože byl v kontaktu s manažery Kimiho Räikkönena, ale veškeré spekulace ukončil sám finský jezdec s tím, že pro Francouze příští rok závodit určitě nebude. Vedení Renaultu chce po Petrovovi konzistentní výsledky, s čímž má ruský pilot občas problémy. Ale vzhledem k tomu, jak se k týmu z Enstone hrnou ruští sponzoři, je v tuto chvíli nejpravděpodobnější, že si ho Renault nechá i v příští sezóně vedle již potvrzeného Roberta Kubici.
Oficiálně nikoho zatím nepotvrdila Force India, ale s výkony Adriana Sutila panuje spokojenost a tým si ho chce nechat. Liuzzi má ve svých výkonech výkyvy, ale tým za ním stojí a říká, že mu musí přizpůsobit auto. Navíc Force India ani neplánuje test mladého jezdce či jezdců na konci sezóny v Abú Zabí. Robert Fernley to za stáj Vidžaje Mallyi odůvodnil slovy: "Jsme spokojeni s piloty, které máme." Na otázku, zda to platí i s ohledem na příští rok, odpověděl: "Ano."
Záložním jezdcem Force Indie je ale Paul di Resta, který dostával příležitost ve volných trénincích. Norbert Haug sice za Mercedes přiznal, že by rád viděl di Restu v závodním kokpitu indické stáje v příští sezóně, ale dodal, že konečné rozhodnutí není na něm. Pokud by tedy mělo dojít ke změně, tak by zřejmě di Resta nahradil Liuzziho, ale v tuto chvíli se jeví pravděpodobnější, že si Ital své místo udrží.
Williams se zamiloval do Rubense Barrichella a chce s ním pokračovat i v příštím roce. Vývojových schopností Brazilce si velmi cení i dodavatel motorů Cosworth. V Grove ale čekají s ohlášením složení na druhého jezdce. Podle Adama Parra není možné v tuto chvíli nic potvrdit, osud Nica Hülkenberga je proto nejistý.
Týmy Sauber a Toro Rosso své jezdecké dvojice potvrdily, ve Faenze zůstane vše beze změny, zatímco v Hinwilu přijde na místo Nicka Heidfelda Sergio Pérez, a stane se tak týmovým kolegou Kamuje Kobajašiho. Jezdecké složení se pravděpodobně nezmění ani u Lotusu, oznámil to v Suzuce Jarno Trulli, který očekává, že ho Tony Fernandes potvrdí spolu s Heikkim Kovalainenem velmi brzy.
Virgin Racing je spokojený s Timem Glockem a cení si jeho zkušeností. Němec sice před časem prohlásil, že se poohlíží i jinde, protože má možnost z týmu odejít, ale pak rychle dodal, že stojí za Virginem a je připraven s ním pracovat a pomoci mu v cestě nahoru. Mnohem méně jisté místo má Lucas di Grassi. Jeho vůz teď dostává v prvních volných trénincích Jerome D´Ambrosio a stáj Richarda Bransona evidentně hodnotí své další možnosti.
Samostatnou kapitolou je tým HRT, u něhož nelze s jistotou říct, jaké jezdecké složení bude mít v příští Grand Prix, takže je prakticky nemožné odhadovat, komu dá své monoposty k dispozici příští rok. Za předpokladu, že se postaví na startovní rošt.
Složení týmů pro sezónu 2011
Tým |
Jezdec č. 1 |
Jezdec č. 2 |
Red Bull Racing |
Sebastian Vettel |
Mark Webber |
McLaren |
Lewis Hamilton |
Jenson Button |
Ferrari |
Fernando Alonso |
Felipe Massa |
Mercedes GP |
Michael Schumacher |
Nico Rosberg |
Renault |
Robert Kubica |
Vitalij Petrov? |
Force India |
Adrian Sutil? |
Vitantonio Liuzzi? |
Williams |
Rubens Barrichello? |
Nico Hülkenberg? |
Sauber |
Kamuj Kobajaši |
Sergio Pérez |
Toro Rosso |
Sébastien Buemi |
Jaime Alguersuari |
Lotus |
Heikki Kovalainen? |
Jarno Trulli? |
HRT |
? |
? |
Virgin |
Timo Glock? |
? |
Pozn.: Jména bez otazníků týmy už potvrdily.