Soupeřům nedá spát motor Ferrari. Situaci zhoršuje i přístup FIA

Soupeřům Ferrari se stále nezdá pohonná jednotka z Maranella. Čile si dopisují s FIA.

Na pohonnou jednotku Ferrari si stěžovali soupeři už v loňském roce. Za stížnostmi měli stát bývalí zaměstnanci Scuderie, kteří přešli do Mercedesu –Lorenzo Sassi a James Allison.

Letos je pohonná jednotka Ferrari opět trnem v oku a není divu. Po letní přestávce se forma Ferrari (která většinou ke konci sezóny spíše uvadala) zázračně zvedla. Ferrari vyhrálo po přestávce všechny kvalifikace a nebýt problémů, tak mohlo vyhrát i většinu závodů.

Foto: Detailní pohled na současná přední a zadní křídla všech vozů

Foto: Detailní pohled na současná přední a zadní křídla všech vozů

Podle Motorsport.com je náskok Ferrari na některých okruzích až 0,8 s na kolo. Tým měl v první části sezóny problémy v pomalých zatáčkách, ale ty už dokázal z části vyřešit.

Některé týmy posílají FIA přehled konstrukčních aspektů, o nichž se domnívají, že stojí za motorovou výhodou italské stáje. 

Realita je taková, že soupeři přesně neví, v čem je zakopaný pes. Mají jen určitá tušení nebo odhady. Existuje například hypotéza, že Ferrari dostává díky intercooleru olej do spalovacího procesu.

FIA krčí rameny

Podle Motorsport.com od FIA nepřichází prakticky žádné konkrétnější odpovědi, což ještě prohlubuje frustraci soupeřů, kteří nevědí, jak dál postupovat. 

Existují obavy, že to souvisí se změnami uvnitř FIA po náhlé smrti Charlieho Whitinga. Dříve FIA čile komunikovala a její technické oddělení vysvětlovalo a dodávalo různá doporučení a rozbory. 

FIA uvedla, že „i nadále sleduje všechny parametry týkající se shody pohonných jednotek šampionátu F1 s technickými pravidly.“ Současně potvrdila, že neobdrželi žádný protest od žádného konkurenta.

Jako studenti, co podpálili třídu, píše italský tisk o jezdcích Ferrari

Jako studenti, co podpálili třídu, píše italský tisk o jezdcích Ferrari

Soupeři by teoreticky mohli jít stejnou cestou, jakou šel v Japonsku Racing Point, který podal protest vůči Renaultu. Tým to měl ale velmi dobře podložené argumenty na 12 stranách. Pokud by soupeři podali protest vůči Ferrari, museli by mít konkrétní argumenty a učinit tak v rámci závodního víkendu. V opačném případě by to pro ně skončilo obří blamáží. Je velmi nepravděpodobné, že k něčemu podobnému dojde.

Přímo Ferrari jakékoliv nekalosti odmítá a současnou situaci si evidentně užívá. Mattia Binotto v Rusku uvedl, že výhoda motoru „není tak velká, jak si někteří lidé myslí“.

Foto: Activepictures / Jiří Křenek

Další článek: EisKing 24 speciál: Happy Birthday Kimi Räikkönen

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
9. srpna | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen