Soupeřům bezchybného Vettela zůstávají jen frustrace

Soupeřům bezchybného Vettela zůstávají jen frustrace

Dominance pilota Red Bullu mezi ostatními piloty vzbuzuje nepříjemné pocity. V zákulisí Velké ceny Indie to bylo dobře patrné.

Fernando Alonso se snaží zůstat Panem Optimistou a tvrdí, že po zisku druhého místa (nejlepší výsledek od vítězství ve Velké ceně Německa) po startu z páté pozice si je stoprocentně jistý, že to bude on, kdo získá letošní titul. Pochybuji ale, že to tak vypadá i ve Vettelových zpětných zrcátkách. Vettel vyhrál čtyři závody v řadě. Alonso se postaral o pozornost prohlášením, že jeho soupeři jsou nyní Sebastian Vettel a zejména Adrian Newey. Není pochyb o tom, že to bylo gesto namířené vůči vývojové sekci Ferrari a apel na to, aby Scuderia do Abú Zabí přivezla plánované technické novinky a dostala je do provozuschopného stavu. Do jisté míry to bylo rovněž jakési rýpnutí do Vettela.

Zmínil také napětí u McLarenu. Jenson Button a Lewis Hamilton na něho na rovince před čtvrtou zatáčkou v zápalu boje dočista zapomněli. Alonso je pochopitelně frustrován, neboť vidí, jak se mu titul rozplývá před očima a přesouvá se k Vettelovi. Už zase. Po interview na stupních vítězů jsem se ještě jednou s Fernandem potkal v zákulisní místnosti. Nenapadlo mě nic povzbuzujícího, co bych mu řekl - odvedl perfektní práci, za kterou byl ale odměněn ještě větší ztrátou na první místo. Pouze jsem mu tedy potřásl rukou, doufaje, že na mně nebylo znát, jak moc obdivuji jeho letošní výkony. Sám posléze řekl, že v závodě jel na 120%.

Kdyby se manévr při předjíždění McLarenu v prvním kole vydařil lépe, mohl mít Alonso větší šanci na předjetí obou red bullů a nikoliv pouze jednoho. Ferrari se rozhodlo zariskovat a nastavilo přední křídlo a rozložení rychlostních stupňů na co největší maximální rychlost. S pomocí DRS pak nebyl problém předjet prakticky kohokoliv. Ostatně Massovi dobrá maximálka pomohla se prakticky celý závod držet před Kimim Räikkönenem.

Mark Webber musí být také pořádně frustrovaný. V roce 2010 to nevyšlo jen těsně a nyní sleduje, jak si jeho týmový kolega ve stejném voze jede už pro třetí mistrovský titul. Vím, jaké to je být týmovým kolegou Schumachera či Häkkinena, jenomže to nebylo ve vozech, které měly na vítězství v šampionátu. Pro jezdce a sportovce Markových kvalit to musí být skutečně těžké. S problémy kolem KERS se popral statečně.

Závod to nebyl zrovna dechberoucí. Hamilton se nadechl k velkému výkonu a mohutně dotahoval Webbera, ovšem McLaren neměl na měkké směsi dostatečnou rychlost, obzvláště v závodě, kde se jelo na jedinou zastávku v boxech. S Lewisem jsem mluvil na roštu před závodem. Působil hodně uvolněně a vesele a odrazilo se to v parádní jízdě. Stále je na takové horské dráze, nicméně pravdou zůstává, že ten pravý Lewis Hamilton je stále budoucím mistrem světa. 

Výměna volantu v boxech McLarenu byla vážně něco. Samo o sobě je těžké absolvovat standardní zastávku rychleji než za tři sekundy a nic nezkazit. Hochům z McLarenu se ale výborně podařilo synchronizovat sundání starého volantu, nasazení nového a Lewisovi okamžité zařazení prvního rychlostního stupně. Moc pěkná týmová práce. Volant je v rychloupínacích drážkách nasazen hodně natěsno, jinak by byl při řízení nepřijatelně volný. Dále je tam hlavní drážka, do které se musí volant nasunout tak, aby všechna elektronika byla na svém místě a volant jako takový nebyl podivně natočený. Sami jsme si to bez jakéhokoliv stresu zkoušeli a trvalo nám to hezkých pár minut. McLaren vyrovnal rekord 55 bodovaných umístění v řadě, přesto ale v Poháru konstruktérů zůstává o deset bodů za Ferrari. Oba jezdci jsou také v podstatě mimo boj o titul. 

Paul di Resta zažil další nemastný neslaný den. Prozradil mi, že jeho vůz trpěl zvláštními potížemi, kvůli kterým byl na rovinkách výrazně pomalejší než kolega Nico Hülkenberg. Říkal, že na nejdelší rovince řadil na nejvyšší stupeň o sedmdesát metrů později než Nico, což je problém, který se před nekonečnými rovinkami v Abú Zabí musí odstranit. 

DRS zóna byla letos o osmdesát metrů delší než loni, což se na bojích ve čtvrté zatáčce výrazně projevilo. 

Pirelli by mělo rozhodně udělat něco pro to, aby byly bočnice pneumatik odolnější. Počet defektů je neúnosně vysoký. Oproti pneu od Bridgestonu jsou pirellky o dva kilogramy lehčí a je to znát právě zejména na křehkosti bočnic.

Setrvání Kimiho Räikkönena u Lotusu není žádným překvapením. Čtrnáctkrát za sebou dojel na bodech a jeho návrat je všeobecně pokládán za velký úspěch, přestože si říkám, že v souboji s Felipem Massou mohl víc využít svůj zabijácký instinkt.

Taaakže, nyní vzhůru do horkého stmívání v Abú Zabí!

Doporučujeme

Články odjinud