Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Pirelli

Foto: Pirelli

 Foto: Getty Images / Dan Mullan

Foto: Getty Images / Dan Mullan

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Getty Images / Clive Mason

Foto: Getty Images / Clive Mason

 Foto: Pirelli
 Foto: Pirelli
 Foto: Getty Images / Dan Mullan
 Foto: Getty Images / Clive Mason
6
Fotogalerie

Soupeři podezírají Ferrari z porušení pravidel při testech pneumatik

Po Velké ceně Emilia Romagna 2022 proběhly v Imole testy pneumatik. Podle soupeřů mohlo Ferrari porušit pravidla.

Po závodě v Imole některé týmy na okruhu zůstaly a v dalších dnech testovaly pro Pirelli. Konkrétně šlo o Alpine, AlphaTauri, Alfa Romeo a Ferrari.

Podobných testů bude v průběhu sezóny více, mohou se jich postupně zúčastnit všechny týmy a jejich cílem je vývoj pneumatik pro sezónu 2023.

Podle soupeřů Ferrari mohlo během testů porušit přísná pravidla, která testy pro Pirelli definují.

Ve středu dopoledne jezdil s vozem Leclerc, odpoledne ho vystřídal Sainz. Fotografie ukazují, že oba jezdci jezdili s různými specifikacemi podlahy.

Pravidla testování pneumatik jsou poměrně přísná, pokud jde o omezení toho, co mohou týmy dělat a měnit. Podle soupeřů jezdil Sainz nejspíše s novou specifikací podlahy.

Podle Sportovních pravidel (článek 10.8) je uvedeno: „Vozy při těchto testech musí používat pouze díly specifikace, která byla použita alespoň v jednom závodě nebo TCC (testování současných vozů) během aktuálního roku mistrovství. Tyto vozy musí plně vyhovovat ustanovením Technických předpisů.“

Dále se uvádí: „Nebudou povoleny žádné testovací díly, změny komponentů nebo změny nastavení, které by soutěžícímu poskytly jakýkoli druh informací, které nesouvisejí s testem pneumatik.“

Otázkou je, s čím konkrétně Ferrari v Imole jelo. Podle Motorsport.com jel Leclerc s verzí, která byla použita v Bahrajnu, což by bylo v souladu s pravidly. Otazníky visí nad podlahou Sainze. Nemusela být nutně nasazena v některém ze závodů, stačí, aby ji tým zkoušel během testů v Bahrajnu nebo v Barceloně. 

Jedním z aspektů, který může vstoupit do hry, je, co přesně definice „komponentů“ v pravidlech vlastně znamená, pokud jde o upravené konstrukce.

Ferrari odmítlo zveřejnit podrobnosti o tom, kde a kdy Sainzova podlaha předtím jezdila, ale tým je neústupný v tom, že plně dodržel předpisy a je v této situaci zcela klidný.

Podle Autosportu se nejméně jeden tým obrátil na FIA, aby prověřila legálnost toho, co Ferrari v testu udělalo. Nyní by měl probíhat dialog mezi FIA a Maranellem. Uvidíme, jak dopadne...

Doporučujeme

Články odjinud